W pierwszym półroczu na Allegro pojawiało się średnio ponad 100 nowych co minutę. Allegro miesięcznie odwiedza 20 mln użytkowników. Obecnie około 66 milionów ofert może być dostarczonych do dwóch dni po zakupie, w tym 16 milionów w ciągu jednego dnia.

Fintech w Allegro: Pay i Smart!

Najnowszym rozwiązaniem fintech w Allegro jest jest usługa Allegro Pay, uruchomiona pilotażowo pod koniec lipca. W ramach Allegro Pay klient ma do wykorzystania środki, którymi będzie mógł płacić za zakupy w dowolnym momencie, wybierając wygodną dla siebie opcję spłaty – w ciągu 30 dni lub nawet w 20 miesięcznych ratach.

– Pierwsza połowa 2020 roku to okres dynamicznego rozwoju całego ekosystemu Allegro, mimo wyzwań związanych z pandemią. Rośnie liczba firm oferujących swoje produkty na Allegro, a Polacy coraz częściej robią tu zakupy. Korzystają z szerokiej oferty, niskich cen i dużej wygody, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Tylko w pierwszej połowie tego roku dzięki darmowym dostawom nasi klienci zaoszczędzili łącznie 540 mln zł, a od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł – powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

Trend kupowania przez Internet produktów potrzebnych w codziennym życiu przyspieszył w okresie kwarantanny społecznej związanej z pandemią koronawirusa. Najdynamiczniej rosnącymi kategoriami na platformie Allegro w pierwszym półroczu tego roku były: Supermarket (+116%), Zdrowie i uroda (+90%) oraz Dom i ogród (+70%). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! kupujący zaoszczędzili w sumie 540 mln zł, a łącznie od uruchomienia programu w 2018 r. już ponad 1 mld zł. Rekordzista zaoszczędził 114 tys. zł.

Ponad 117 tysięcy firm sprzedających na Allegro na koniec czerwca

Dostrzegają to sprzedający – darmowe dostawy w ramach Allegro Smart! dostępne są już w ponad 100 milionach ofert. Duża liczba lojalnych klientów przyciąga też kolejnych sprzedawców. Na Allegro na koniec czerwca 2020 r. działało już ponad 117 tysięcy firm, tj. o 14% więcej w porównaniu z końcem 2019 r.

– Ciągle inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają naszym klientom korzystać z Allegro jeszcze łatwiej i wygodniej. Wspieramy też przedsiębiorców działających na naszej platformie i pomagamy im rozwijać sprzedaż. Kluczowymi obszarami są dla nas usługi finansowe oraz dostawy, które stają się coraz szybsze i przewidywalne. W tym roku planowaliśmy przeznaczyć 1 miliard złotych na rozwój naszej platformy i całego ekosystemu Allegro i mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa te plany pozostają aktualne – wskazał Francois Nuyts.

Pierwszy milion w 10 dni

Aż 58 nowych sprzedawców, którzy zdecydowali się dołączyć do platformy w minionym półroczu, osiągnęło w tym okresie wartość sprzedaży (GMV) przekraczającą 1 mln zł. Najszybszy był przedsiębiorca z Krakowa, który rozpoczął działalność na Allegro w okresie zamrożenia gospodarki.

Osiągnięcie progu 1 mln zł obrotu zajęło mu zaledwie 10 dni. Przedsiębiorca ten skorzystał z oferowanego Programu Powitalnego, umożliwiającego korzystanie z platformy przez pierwsze trzy miesiące bez ponoszenia opłat.

/IP