Amazon coraz odważniej konkuruje w branży spożywczej z takimi markami jak Kroger, 7-Eleven oraz supermarketami, takimi jak Walmart i Target. Polska branża detaliczna również planuje wprowadzać podobne rozwiązania na rodzimy rynek. Wystarczy wspomnieć o takich projektach jak Carrefour Pro, pilotaż Piotra i Pawła, czy inteligentnych pomysłach z okazji 20-lecia Żabki.

Sklepy jutra na podbój USA

Pierwszy sklep otwarto w Seattle pod koniec 2016 roku. Od tego czasu Amazon dokładnie przeanalizował swój projekt i postanowił go do pracować i wyeliminować błędy. Z tego powodu drugi sklep Amazon Go został otwarty dopiero w zeszłym miesiącu, również w Seattle. Amazon w ostatnim tygodniu br. wyszedł poza stolicę swojej firmy otwierając swój trzeci taki sklep, ale pierwszy w Chicago.

W sklepach Amazon Go zastosowano najnowsze rozwiązania, takie jak specjalne czujniki i inteligentne półki. Wprowadzono kasy samoobsługowe, które umożliwiają klientom dokonywanie zakupów bez interakcji z człowiekiem oraz aplikacje mające pomóc dostosować ofertę sklepu do oczekiwań klientów. Umożliwiają dokonanie personalizacji w oparciu o zebrane dane biometryczne, pogodowe oraz dotychczasowe wybory. Więcej o Amazon Go można przeczytać tutaj.

Bloomberg, podaje że Jeff Bezos chciałby aby jego nowy projekt, był dostępny w różnych wariantach. Niektóre sklepy mają serwować posiłki w opakowaniach, a te zaprojektowane bardziej jak fast foody wydawać posiłki na miejscu. Korporacja eksperymentuje z wieloma różnymi modelami Amazon Go, także takimi na wzór Walmartu. Firma planuje za kilka lat stać się technologicznym monopolistom na rynku amerykańskim.

Wygoda klientów najważniejsza

Klienci przeglądają swoje konta na Amazonie za pomocą smartfonów podczas wchodzenia do sklepu, czekają już przygotowane kanapki, sałatki, produkty spożywcze i inne artykuły gospodarstwa domowego.

Czujniki i oprogramowanie, są przygotowane do analizowania, jakie przedmioty są już kupione i mogą aktualizować twój koszyk w czasie rzeczywistym, podczas gdy kasowanie odbywa się automatycznie po opuszczeniu sklepu. Umieszczanie wielu lokalizacji blisko siebie może również pomóc w scentralizowaniu produkcji produktów spożywczych, jeśli sklepy mają skupiać się na świeżych i ręcznie robionych produktach, takich jak kanapki i sałatki.

Amazon planuje uruchomienie 10 sklepów pod koniec roku, 50 do przyszłego roku, a następnie znacznie większy przyrost lokalizacji w 2020 i 2021 roku. Ostatecznie w 2021 roku Amazon chce obsługiwać 3 tys. sklepów Amazon Go w USA.