Amazon ogłosił rozpoczęcie prac nad uruchomieniem polskiej wersji serwisu Amazon.pl. Wejście na polski rynek amerykańskiego giganta technologicznego był zapowiadane od dawna, więc nie jest to zaskoczenie – zwłaszcza, że firma jest obecna w Polsce m.in. za sprawą centrów logistycznych. Z ciekawostek: Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w Polsce – gigant zatrudnia w naszym kraju ok. 18 tys. pracowników, a niedawno ogłosił otwarcie nowego centrum w Świebodzinie. Wybór miejsca nie jest przypadkowy, gdyż Świebodzin leży na styku tras S3 i A2.

Amazon.pl umożliwi polskim sprzedawcom m.in. na dotarcie do zagranicznych klientów, bowiem Amazon jest platformą o zasięgu globalnym. Właśnie ruszyła rejestracja dla przedsiębiorców, którzy mogą rejestrować swoje konta w języku polskim na specjalnej stronie.

Amazon wkracza do Polski

Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku.

– Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok. Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.

Jak zmieni się rynek e-commerce w Polsce po uruchomieniu Amazon.pl? To pytanie zadają sobie chyba wszyscy.

/Fintek.pl