25 kwietnia 2019, 09:00:Kongres Profesjonalistów Public Relations - Bristol Tradition & Luxury Hotel, Mikołaja Kopernika 12, 35-069 Rzeszów

Andrzej Klesyk inwestuje w kasoterminale

Firma iPOS S.A właśnie pochwaliła się pozyskaniem 1,55 mln zł od inwestorów prywatnych i indywidualnych wśród, których znalazł się były prezes PZU Andrzej Klesyk. Kasoterminale łączą funkcje kas fiskalnych i terminali płatniczych – zdaniem iPOS S.A popyt na te urządzenia wzrośnie po wejściu w życie przepisów o kasach fiskalnych online.

Fintech iPOS S.A oferuje kasoterminale oraz oprogramowanie do obsługi sprzedaży. Najtańszy kasoterminal z dofinansowaniem w ramach Programu Polska Bezgotówkowa kosztuje 1279 zł netto. Do tego firma oferuje oprogramowanie do zdalnego zarządzania sprzedażą w formie abonamentowej. Czy to jest dużo? Dla wielu użytkowników może być to szokiem, ale ceny sprzętów z oznaczeniem „online ready” zaczynają się do 1,4 tys. zł za sztukę.

Wysokie ceny i konieczność przeprowadzenia wymiany sprzętów są jedną z barier do szybkiego wprowadzenia powszechnego obowiązku stosowania kas fiskalnych online – to kluczowa sprawa, bo koszt wymiany ponosić będą przedsiębiorcy. Z drugiej strony, wprowadzenie kas fiskalnych online otwiera możliwość stosowania e-paragonów, a to będzie rewolucja w handlu, która doprowadzi do eksplozji rozwiązań z zakresu finansów osobistych, dodatkowo promuje płatności bezgotówkowe.

Powiększ

kasoterminal-iPOS
Kasoterminal bardzo przypomina zwykły terminal.

Przedsiębiorcy nie są zwolennikami kas fiskalnych

Fiskalizacja sprzedaży jest obligatoryjna, a samo urządzenie, choć dość drogie, nie dostarcza żadnej wartości dodanej w biznesie. Kasa fiskalna “wie” wszystko o ilości i cenach sprzedanych produktów, obrotach konkretnych kasjerów. Problem w tym, że kasa nie dzieli się takimi informacjami. Potrafi jedynie wydrukować nieczytelny raport na wąskim pasku papieru termicznego, co w dobie internetu i smartfonów jest po prostu archaiczne.

– Wychodzimy z założenia, że skoro przedsiębiorca musi kupić urządzenie fiskalne, to niech ono nie będzie tylko kosztem, ale przede wszystkim użytecznym narzędziem w prowadzeniu biznesu. Użytkownik naszego produktu może w czasie rzeczywistym zobaczyć każdy paragon, raport sprzedażowy, czas rozpoczęcia pracy kasjerów oraz wiele innych parametrów – komentuje Michał Pawłowski, członek zarządu iPOS S.A.

iPOS pozyskał 1,5 mln zł na rozwój

iPOS działa na rynku od 2014 roku. Pierwszym inwestorem było TFI Capital Partners – z uzyskanych środków uruchomiono produkcję i sprzedaż – firma w komunikacie prasowych chwali się pozyskaniem 1400 firm i sieci handlowych, które obecnie korzysta z ich produktów.

W ramach zakończonej niedawno rundy finansowania udało się pozyskać 1,55 mln zł. Nie jest to oszałamiający wynik, ale jak na warunki polskie całkiem niezły. iPOS spodziewa się, że w latach 2019-2020 dojdzie do skokowego wzrostu zainteresowania ich produktem za sprawą przyjętej w dniu 15 marca przez Sejm ustawy, która ma stopniowo wprowadzać obowiązek stosowania kas online.

Niestety, ekrs chwilowo nie działa, dlatego nie możemy więcej napisać o wynikach spółki:)

/LP