Użytkownicy aplikacji IKO mają dostęp m.in. dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego, a także sprawdzenia stanu PPK i PPE. W aplikacji pojawiły się niedawno także takie funkcje jak chociażby opcja płacenia za autostrady, parkowanie, czy bilety komunikacyjne. Aplikacja IKO umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – usługa AIS w ramach otwartej bankowości i nie jest to jedyna zmiana jaka zostanie wprowadzona w tym roku.

IKO prezentuje nowe funkcje

Użytkownik aplikacji PKO BP (korzystający z urządzenia z Androidem) może teraz sprawdzić szczegóły zakupionego ubezpieczenia nieruchomości PKO Dom, niezależnie od tego w jaki sposób dokonał tego zakupu (w IKO, w iPKO, w oddziale czy na infolinii).

Wystarczy, że wejdzie w zakładkę „Moje produkty” , a następnie w „Ubezpieczenia” i kliknie w kafelek z ubezpieczeniem, by zobaczyć szczegółowe dane tego produktu, jak np. okres ubezpieczenia, jego suma, numer polisy czy wysokość składki.

W IKO można też zmienić zakres ubezpieczenia. Wystarczy rozwinąć menu kontekstowe (ikona 3 kropek), a następnie w „zmianę parametrów ubezpieczenia – aneksowanie”. Za pomocą ikony ze słuchawką, widocznej na dole ekranu, klient może także połączyć się bezpośrednio z konsultantem PKO Ubezpieczenia.

Natomiast właściciele małych i średnich przedsiębiorstw mogą teraz założyć w IKO konto lokacyjne (do konta firmowego). Ma to umożliwić kontrolowanie budżetu firmy oraz zarządzanie pieniędzmi. W tym celu wystarczy wejść w „Moje produkty” i wybrać menu kontekstowe (3 kropki) przy koncie firmowym. Po naciśnięciu przycisku „Konto lokacyjne” przechodzimy do wniosku o konto. Otwarcie konta lokacyjnego na koniec potwierdza się kodem SMS. Funkcja jest dostępna dla klientów używających urządzeń z Androidem.

Klienci korzystający z IKO (na urządzeniach z Androidem) mogą także za pomocą wyszukiwarki tekstowej znaleźć transakcje z ostatniego roku. Od teraz można do tego użyć szczegółów tych transakcji (m.in. danych odbiorcy czy nadawcy, tytułu przelewu, czy nazwy sklepu). Transakcje starsze niż rok trzeba wyszukiwać po odbiorcy/nadawcy lub po tytule.

Użytkownik może także zmienić konto do odbierania przelewów BLIK (domyślne ustawione podczas aktywacji IKO). Wystarczy wejść w „Ustawienia” i następnie w „Ustawienia BLIK”, o ile mają więcej niż jedno konto. Nowe funkcje są stopniowo udostępniane dla kolejnych grup klientów używających aplikacji mobilnej IKO.