Popularność aplikacji wzrosła ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie – z uwagi na trwającą pandemię – na usługi bezkontaktowe. Dzięki apce InPostu skrytki mogą być otwierane przez klientów za pomocą ich własnego smartfona.

Z aplikacji InPostu korzystają już 4 mln klientów

– Wiedzieliśmy, że uruchomienie nowatorskiego rozwiązania na polskim rynku logistycznym, jakim jest aplikacja mobilna do zarządzania Paczkomatem będzie bardzo dobrym pomysłem. Jednak do czasu pandemii nikt nie przewidywał, jak bardzo właśnie to rozwiązanie będzie potrzebne i jak świetnie zda egzamin – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na Paczkomaty w tym trudnym okresie InPost przyśpieszył wprowadzenie Multiskrytki, czyli bezpłatnego rozwiązania, dzięki któremu kilka przesyłek do jednego odbiorcy umieszczanych jest w jednym schowku. Paczki w multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy.

Firma udostępniła również usługę „Podaj Dalej”, która wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, fizycznie nadanych i odebranych w tej samej maszynie. Rozwiązanie ma być korzystne zwłaszcza dla małego, lokalnego e-commerce. Aby skorzystać z usługi InPost „Podaj Dalej” wystarczy wygenerować etykietę adresową z wybranym Paczkomatem odbiorczym, który jest jednocześnie urządzeniem nadawczym. Można to zrobić z poziomu Managera Paczek lub innego narzędzia do tworzenia przesyłek.