O najnowszych wynikach PeoPay i serwisu transakcyjnego poinformował na Linkedinie Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao.

Z bankowości mobilnej od Banku Pekao korzysta 2 mln klientów

Z aplikacji PeoPay i serwisu transakcyjnego w wersji mobilnej ma korzystać już 2 mln aktywnych klientów (chodzi zapewne o użytkowników, którzy logują się do aplikacji przynajmniej raz w miesiącu). Takie dane nie powinny zaskakiwać, ponieważ już w listopadzie 2020 roku Pekao podawało, że PeoPay posiada 1,94 mln użytkowników.

Osiągniecie poziomu 2 mln aktywnych klientów PeoPay i mobilnej wersji serwisu transkacyjnego było jednym z głównych celów strategii cyfrowej transformacji w Pekao. Ostatnią ciekawą nowością wprowadzoną w apce były rozwiązania z zakresu otwartej bankowości. Klienci po zalogowaniu do serwisu Pekao24 lub aplikacji PeoPay zyskują dostęp do informacji o swoich rachunkach w różnych bankach. Usługa jest dostępna dla rachunków w: PKO BP, Inteligo, Santander, mBank, BNP Paribas, ING, Alior Bank i Millennium. Więcej o otwartej bankowości w Pekao można przeczytać w podlinkowanym tekście.

Bankowość mobilna rośnie w siłę z kwartału na kwartał. Zgodnie z raportem NetBank, opracowanym przez Związek Banków Polskich, w III kwartale 2020 roku banki działające w Polsce posiadały 7 mln klientów mobile only – czyli takich korzystających tylko z bankowości mobilnej.