Aplikacja Żappka ma już 1,7 mln użytkowników

Fintek
Fintek
#Fintech
Opublikowano: 16 września 2019, 19:11 Aktualizacja: 17 września 2019, 10:34

Wprowadzona w połowie maja aplikacja mobilna Żappka używana jest już przez 1,7 mln użytkowników. Firma zapowiedziała dalszy rozwój sieci sklepów, w tym również digitalizację m.in. w oparciu o sztuczną inteligencję.

1,7 mln użytkowników aplikacji Żappka w mniej niż pół roku – podobną liczbę użytkowników ma aplikacja mobilna mBanku. W przyszłym roku „Żappsy” ma zbierać już 3 mln klientów. W ramach aplikacji Żabki klienci zbierają punkty, które mogą wymieniać na różne produkty z oferty sklepu. Ponadto w aplikacji widoczne są różne promocje i rabaty.

Prezes Zarządu Żabka zapowiedział dalszy rozwój sieci. Firma jest w trakcie remodelingu, który ma zakończyć się w połowie 2020 roku. Do końca roku sieć będzie liczyć 6 tys. sklepów. Zniknie marka Freshmarket – sklepy zostaną przekształcone do nowego formatu Żabki.

– Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

10% organizacji zaangażowane w transformację cyfrową

Z informacji przekazanych przez Żabkę wynika, że aż 10 proc. całej organizacji zaangażowane jest w proces digitalizacji. Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne, związane z misjami konsumenckimi.

– Przy pomocy takich narzędzi jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach. Nowy format sklepów Żabka jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tutaj w drodze kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – dodaje Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Celem transformacji cyfrowej Żabki jest sprawienie, by klient spędzał w sklepie jak najmniej czasu, a jednocześnie dostawał szybko to, czego szuka. Firma współpracuje m.in. z Microsoftem, Synerise, Nanovo czy Ueno.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

aplikacja-zappka-ma-juz-17-mln-uzytkownikow