Bloomberg donosi, że urządzenie Apple będzie miało wszystkie elementy, których można oczekiwać od inteligentnych okularów, w tym kamerę i mikrofon, a także będzie mogło analizować to, co dzieje się wokół niego. Okulary mają również posiadać integrację z Siri i będą mogły reagować na polecenia głosowe, takie jak odbieranie połączeń telefonicznych i udzielanie wskazówek.
Apple wprowadzi okulary ze sztuczną inteligencją
Z kolei wcześniej Bloomberg informował o planach Apple dotyczących stworzenia nowych chipów do opracowania inteligentnych okularów i innego sprzętu, w tym nowych komputerów Mac i serwerów AI. Wygląda na to, że szef Apple, Tim Cook, jest zdeterminowany, aby pokonać Metę na rynku „smart glasses”. Okulary Ray-Ban Meta okazały się dużym sukcesem firmy Marka Zuckerberga, a do tej pory sprzedano ich podobno miliony sztuk.
Niektóre inteligentne okulary dostępne na rynku oferują już także możliwość dokonywania płatności i pewnie tylko kwestią czasu jest integracja tego typu rozwiązań u większości dostawców technologii. Już teraz możemy autoryzować płatność za pomocą siatkówki oka, chociażby korzystając z rozwiązań polskiego fintechu PayEye.
Warto przypomnieć, że obecnie Apple przygotowuje się do premiery swojej najnowszej linii iPhone’ów, która ma trafić na rynek jesienią 2025 roku. Firma rozważa podniesienie cen urządzeń, jednak stara się unikać bezpośredniego powiązania tej decyzji z trwającą wojną handlową pomiędzy USA a Chinami. Zamiast tego, Apple tłumaczy wzrost cen nowymi funkcjami oraz zmienionym wyglądem smartfonów.
Ostatnio pisaliśmy, że Apple znalazło się na cenzurowanym w związku ze śledzeniem użytkowników przez asystenta głosowego Siri. W sumie w ramach ugody sądowej firma z Cupertino będzie musiała wypłacić 95 mln dolarów odszkodowania. Siri miała być nieumyślnie aktywowana i nagrywać rozmowy bez wiedzy i zgody właścicieli urządzeń. Nagrania te trafiały następnie do zewnętrznych firm zajmujących się kontrolą jakości. Użytkownicy zarzucali Apple naruszenie prywatności oraz możliwość wykorzystania danych do celów reklamowych.