Ponadto, będzie koordynował komercjalizację rozwiązań i dopasowanie oferty produktowej na rynkach docelowych. Zajmie się również rozszerzaniem i zarządzaniem globalną siecią sprzedaży.

artur-turemka_autopay_orig

Artur Turemka nowym Chief Global Growth Officerem w Autopay

Nowy Chief Global Growth Officer Autopay jest związany z branżą FinTech od ponad 15 lat. Przez ten czas pełnił regionalne i globalne role w strukturach Mastercard, między innymi w obszarach sprzedaży, zarządzania rynkami, a także w segmencie rozwoju produktów konsumenckich. Jako SVP Head of Mastercard Prepaid Management Services zarządzał programem kart przedpłaconych i wielowalutowych, nadzorował globalną realizację strategii i rozwój produktów prepaid, dokonując transformacji i dywersyfikacji tej linii biznesowej – czytamy w komunikacie.

Jako SVP Global Commercial Lead, Prepaid – odpowiadał za rozwój rozwiązań prepaid i ich komercjalizację. Wcześniej, jako dyrektor generalny w Europie Południowo-Wschodniej, odpowiadał za operacje i rozwój biznesu Mastercard na Bałkanach. Przed dołączeniem do Mastercard związany między innymi z Raiffeisen Bank Polska SA. Artur Turemka ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował także na Uniwersytecie Karl-Franzens w austriackim Grazu oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Jednym ze strategicznych celów marki Autopay jest zbudowanie globalnej firmy z siedzibą w Polsce. W komunikacie czytamy, że od wielu miesięcy spółka prowadzi działania mające na celu wprowadzenie swoich produktów na kilku kontynentach. Autopay otwiera biura w Brazylii, Singapurze oraz na Bliskim Wschodzie. Wcześniej firma rozwinęła swoją działalność w Europie. Spółka działa między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Słowacji, ale także w Hiszpanii i we Włoszech.

Warto przypomnieć, że kilka tygodni temu Autopay wprowadziło usługę eSIM. Bazuje ona na wirtualnej karcie SIM, której nie trzeba fizycznie instalować w urządzeniu mobilnym, a jej zakup i uruchomienie jest realizowane w pełni online. Usługa ta ma zapewniać dostęp do internetu we wszystkich regionach świata.

Fintech Autopay rozpoczął także pilotaż HandGo – systemu do zakupów biometrycznych przy użyciu dłoni. Ma to być pierwsza tego typu usługa dostępna na polskim rynku. Specjalny skaner funkcjonuje podobnie jak terminal płatniczy. Różnica polega na tym, że w przypadku HandGo przykładamy dłoń, a nie kartę czy telefon. Po zeskanowaniu, sprzedawca otrzymuje środki z karty, która jest podpięta w aplikacji Autopay.