Artur Miękina

Szybsze umowy kredytowe

Obejmuje ono aspekty technologiczne, prawne oraz organizacyjne. Dzięki temu zwiększono szybkość, efektywność, a także wygodę pracy pracowników u partnerów handlowych oraz podniesiono jakość usług i skrócono czas obsługi klientów.

Wdrożenie elektronicznego procesu sprzedaży skróciło czas zawarcia umowy kredytu o 30%. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców w sieci partnerskiej banku, z których aż 80% podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40% doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki.

Bank przyjazny klientowi

Santander Consumer Bank – Banku od kredytów stawia na paperless. Rezygnacja z czasochłonnego, „papierowego” wymagała podjęcia decyzji o wprowadzeniu nowoczesnych usług zaufania. Celem projektu było stworzenie procesu podpisywania umowy kredytu konsumenckiego zgodnego z ideą paperless, regulacjami unijnymi eIDAS oraz standardami user experience.

– Jesteśmy instytucją finansową w Polsce, która w 2020 roku może posługiwać się tytułem „Bank Przyjazny Klientowi”, przyznanym w procesie niezależnej certyfikacji prowadzonej przez firmę badawczą Experience Institute. 97% naszych klientów jest zdania, że jako bank mamy proste procedury, dzięki którym można w łatwy sposób zawnioskować o kredyt. Wdrożenie elektronicznego procesu zawierania umów kredytowych jeszcze bardziej wzmocniło postrzeganie nas jako banku otwartego na potrzeby klientów. Cyfryzacja sprzedaży produktów pozwoliła nie tylko na obniżenie kosztów związanych z papierowym obiegiem dokumentów, ale znacznie usprawniła nasze procesy wewnętrzne – powiedziała Ewa Muciek, Z-ca Dyrektora Pionu Technologii i Operacji, Santander Consumer Bank.

Digitalizacja w praktyce

System zaprojektowany oraz wdrożony przez Asseco Data System wspólnie z bankiem, dzięki digitalizacji potwierdzania dokumentacji kredytowej, skrócił czas obsługi klientów, umożliwiając zdalne zawieranie umów i akceptowanie ich przy użyciu zaawansowanych podpisów jednorazowych autoryzowanych kodami SMS. W ramach realizacji projektu zastosowano także kwalifikowaną pieczęć elektroniczną oraz kwalifikowaną usługę walidacji. Wprowadzenie procesów paperless pozwoliło na odciążenie backoffice’u i ograniczenie miejsca zajmowanego przez umowy w wersji papierowej.

– Projekt dla Santander Consumer Banku wyróżnia skala i zasięg zastosowania cyfrowego zawierania umów kredytowych oraz wynikające z tego korzyści. Bank wdrażając produkty oraz usługi Asseco zyskał nowoczesne, wygodne i docenione przez partnerów narzędzie, które ułatwia im pracę, pozwala szybciej i wydajniej realizować procesy sprzedaży produktów z oferty banku – powiedział Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.

W planach rozwoju banku jest m.in. podpis elektroniczny dla ponad 30 tys. kontrahentów banku oraz e-podpis dostępny dla klientów w ponad 300 oddziałach.

/Fintek.pl/Informacja prasowa