Według przewidywań rynkowych, liczba użytkowników korzystających z głosowych zakupów wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat aż dziesięciokrotnie. Jest to założenie słuszne, ale na razie jeszcze asystenci głosowi działają „jako tako” więc zanim faktycznie będzie to wygodna forma zakupów, technologia musi zostać jeszcze dopracowana.

Wprowadzenie Asystenta Googlewe Frisco.pl to kolejny krok w kierunku rozwoju customer experience, po opcji umożliwiającej przesłanie „jednym kliknięciem” listy zakupów z serwisów BieDiet.pl, Vitalia.pl i Przepisy.pl prosto do koszyka popularnego e-sklepu.

Frisco.pl to lider rynku e-grocery, czyli zamawiania produktów spożywczych online. Jak to działa? Tworzymy koszyk zakupowy na stronie, wybieramy produkty i termin dostawy, a następnie czekamy aż zakupy zostaną przywiezione przez kuriera. Proste, chociaż wciąż droższe niż normalne zakupy. Gdy jednak uwzględnimy czas potrzebny na normlane stacjonarne zakupy, konieczność stania w kolejce, szukania miejsca parkingowego, itp., to w ostatecznym rozrachunku może okazać się to znacznie tańsze rozwiązanie dla konsumenta.

Konsument może definiować swoje koszyki zakupowe, a to oznacza, że skróceniu ulega nawet czas zamawiania tzn. wyboru produktów na stronie sklepu. Teoretycznie w przyszłości, gdy Internet of Things (IoT) wejdzie mocno do naszego życia, to zakupy w Frisco.pl będzie mogła za nas zrobić lodówka z odpowiednio zdefiniowanymi uprawnieniami do zarządzania płatnościami. Ale na to potrzeba jeszcze chwilę.

Voice commerce – kolejny krok w rozwoju rynku zakupów online

Voice commerce to przełomowy krok dla rozwoju rynku zakupów online. Zgodnie z prognozami, jeszcze w tym roku połowa wyszukiwań będzie sterowana głosem, a do 2022 roku co drugie gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych będzie korzystać z inteligentnych głośników w domu. Warto zauważyć, że obecni użytkownicy tych urządzeń bardzo chętnie kupują w ten sposób produkty spożywcze – kategoria ta jest trzecią najczęściej zamawianą, tuż za elektroniką i rozrywką  –  podkreśla Grzegorz Bielecki, Prezes Zarządu Frisco.pl.

Funkcja wirtualnego asystenta to praktyczne rozwiązanie stanowiące nowy kanał kontaktu z klientami. Opcja w pierwszej kolejności będzie dostępna dla obecnych użytkowników supermarketu online, posiadających już historie koszyków.

Klient po wejściu na stronę Frisco.pl, zarówno z tradycyjnych desktopów, jak i przez aplikację mobilną, będzie mógł zarezerwować termin dostawy, a następnie przy otwarciu poprzedniego koszyka, którego zawartość odczyta asystent głosowy, będzie możliwa jego modyfikacja: dodawanie, usuwanie lub zmiana liczby produktów. W przypadku wyboru dodatkowych towarów z wirtualnej półki, asystent zawsze poda klientowi aktualne promocje.

Po skompletowaniu koszyka sklep odczyta całą listę zakupów, a użytkownik sfinalizuje zamówienie poprzez jego akceptację. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości informacji, asystent głosowy będzie w stanie udzielić odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeżeli zaś problem zostanie nierozpoznany przez asystenta, użytkownik będzie przekierowany na stronę internetową, gdzie dostanie możliwość skontaktowania się z działem obsługi klienta.