Po uruchomieniu pierwszych pociągów w zielonych barwach w marcu 2018 roku w Niemczech na trasach między Berlinem a Stuttgartem (przez Frankfurt) oraz między Hamburgiem a Kolonią, w 2019 roku zielone pociągi zaczęły kursować również między Berlinem a Kolonią. Od 15 grudnia, do kolejowej siatki połączeń FlixMobility na trasach Berlin – Kolonia lub Berlin – Stuttgart dołączy 7 nowych miast (m.in. Akwizgran, Lipsk, Halle (Saale) oraz Erfurt.

FlixTrain debiutuje w Szwecji i rozszerza działalność w Niemczech

Początek 2020 roku oznacza również rozpoczęcie operacji FlixTrain w Szwecji. Na start zielone pociągi będą kursować na trasach Sztokholm – Malmo i Sztokholm – Göteborg. Co więcej, na początku tego roku FlixMobility ujawniło również swoje wstępne plany dotyczące rozwoju usługi kolejowej rynku francuskim – na prośbę krajowego organu regulacyjnego, ARAFER.

Ma to związek z mającą nastąpić liberalizacją rynku kolejowego we Francji w 2021 roku. ARAFER przeprowadza obecnie testy równowagi ekonomicznej dla wybranych tras. Po otrzymaniu finalnych ustaleń organów, FlixTrain oceni możliwości rozwoju na rynku francuskim w 2020 roku. Wszystkie pociągi FlixTrain mają być zasilane w 100% energią odnawialną – czytamy w komunikacie.

Niewykluczone, że zielone pociągi pojawią się także nad Wisłą. Polska to jeden z najważniejszych rynków dla operatora FlixBusa, o czym zapewniał Michał Leman, dyrektora zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie w rozmowie z Fintek.pl. Obok FlixTrain firma pracuje także nad usługami carpoolingu, czyli rozwiązaniem FlixCar. Pełną rozmowę z Michałem Lemanem można znaleźć pod tym linkiem.