Autopay to najnowsza funkcja bankowości mobilnej banków spółdzielczych SGB. Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierany opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej może na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury

Łatwiejszy przejazd przez bramki

– Udostępnienie Autopay w naszej aplikacji to kolejny przykład dbania o potrzeby klientów SGB – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Chcemy, aby ich życie stało się łatwiejsze, a podróżowanie, zwłaszcza teraz, gdy tak bardzo jesteśmy spragnieni ruchu, przyjemniejsze i bezproblemowe.

Autopay to darmowa usługa. Posiadający ją mogą wybrać na autostradzie „szybką bramkę”. Wtedy opłata zostaje pobrana automatycznie z konta, a klient nie musi stać w kolejkach ani podawać do okienka gotówki czy karty. Z podobnego ułatwienia mogą skorzystać również użytkownicy e-TOLL.

Po zarejestrowaniu pojazdu Autopay działa nawet, jeśli kierowca nie ma przy sobie telefonu, gdyż system rozpoznaje tablice rejestracyjne samochodu. W aplikacji można dodać kilka pojazdów oraz sprawdzić faktury i historię opłat za przejazdy.

System działa na wszystkich bramkach oznaczonych szyldem AmberGO na AmberOne Autostradzie A1 (odcinek Gdańsk-Toruń) oraz bramkach oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle na Autostradzie A4 Katowice-Kraków. Na A4 Katowice-Kraków, w przypadku omyłkowego wjazdu na nieoznakowaną bramkę, można również zapłacić za przejazd przy użyciu Autopay, zgłaszając taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.