Santander za pośrednictwem swojego profilu na Facebooku zapewnia, że na obecną chwilę wszystkie usługi działają poprawnie. Problem dotyczył bankowości internetowej, nie było zakłóceń w płatnościach kartowych.

Warto odnotować, że bank nie poinformował klientów o awarii w osobnym poście, tylko w komentarzach pod przypiętym wpisem dotyczącym innego tematu. Nie wygląda to dobrze.

otwórz konto FIRMOWE W SANTANDER BANKU I ZYSKAJ NAWET 900 ZŁ PREMII

Awarie w bankowości to codzienność

W 2018 roku było ich ponad 50. To naturalne, że klienci nie będą zadowoleni z usterek, zwłaszcza gdy ich częstotliwość jest wysoka (chociaż bywa to złudzeniem). Wówczas najpopularniejszym komentarzem jest stwierdzenie, że „klient właśnie podjął decyzję o zamknięciu rachunku i przejściu do innego banku”. Zwykle na komentarzu się kończy – zamknięcie rachunku chociaż wydaje się proste i szybkie, to jednak wymaga uwagi. Wcale też nie ma gwarancji, że w innym banku będzie lepiej.

Niemniej, bank powinien w sposób transparentny i uczciwy informować o występujących awariach. Jest to sytuacja kryzysowa, ale trzeba jej stawić czoła. Klient, który ma problem z logowaniem do bankowości elektronicznej lub mobilnej równie dobrze może odnieść wrażenie, że właśnie padł ofiarą ataku hakerów, itp. Awaria ma wpływ na plany użytkowników, w tym zakupowe i płatnicze – dobrze by było, gdyby mieli szansę przeorganizować swój harmonogram dnia, a nie dowiadywać się o fakcie wystąpienia awarii z komentarza na Facebooku pod postem o ofercie bankowości dla firm.

POLECAMY konto za zero z najlepszą aplikacją bankową