– W naszych cyklicznych badaniach satysfakcji już przed pandemią klienci korzystający z kredytów hipotecznych mocno akcentowali trzy kluczowe kwestie związane z kredytem – bieżącą informację o czasie i postępach w procesie, łatwość pozyskania tych informacji oraz minimalizację liczby wizyt w placówce banku. To pierwszy etap, w niedalekich planach mamy udostępnienie kolejnych rozwiązań, a docelowo uruchomienie zdalnego procesu sprzedaży „end to end” w bankowości elektronicznej – mówi Ania Meunier, Kierująca Wydziałem Kredytów Hipotecznych w Banku Millennium.

Podobne rozwiązanie udostępnił także BNP Paribas – chodzi o platformę Hipoteka Online. Dzięki niej osoby, które rozważają zakup nieruchomości mogą przykładowo sprawdzić swoją zdolność kredytową, bądź skorzystać z innych dodatkowych funkcji.

Zmiany w kredytach hipotecznych Banku Millennium

Możliwość śledzenia postępu wniosku o kredyt hipoteczny dostępna jest dla nowych wniosków, złożonych od dnia udostępnienia usługi. Klienci, którzy złożyli wniosek, korzystający z kanałów online banku, po zalogowaniu zobaczą status swojego wniosku na kaflu produktowym – czytamy w komunikacie Banku Millennium.

Dodatkowo, po wejściu w szczegóły, będą mogli sprawdzić jego postęp, a po kliknięciu w przycisk „Poproś o kontakt” w łatwy sposób skontaktować się z ekspertem prowadzącym wniosek. Ponadto, wszyscy wnioskujący klienci będą informowani za pośrednictwem SMS o statusie wniosku (np. „Twój wniosek trafił do analityka”, „Mamy dla Ciebie pozytywną decyzję kredytową”, „Przygotowujemy umowę”, „Przygotowujemy wypłatę” itd.).

– Priorytetem jest dla nas zapewnienie jak najlepszego doświadczenia w korzystaniu z usług banku, niezależnie od tego jaki kanał dostępu klient wybiera. Chodzi o to, aby każdy proces mógł przebiegać omni-kanałowo, dlatego usprawniamy również te obszary, w których ważną dla klienta rolę odgrywa konsultant. Świetnie sprawdziło się to w przypadku wnioskowania o pożyczkę gotówkową. Proces wnioskowania o kredyt hipoteczny chcemy rozwijać w podobnym kierunku – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.