Bank Millennium uprościł proces wnioskowania o produkty pożyczkowe, korzystając z otwartej bankowości i usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS).

Otwarta bankowość w Banku Millennium

Proces przebiega online i nie wymaga załączania dokumentów o dochodach ani logowania do innego banku. Bank potwierdza dochód  klienta na podstawie informacji o rachunkach w innych bankach, na których przekazanie klient wcześniej wyraził zgodę. Dzięki temu również ci klienci, których wynagrodzenie nie wpływa na konto w Banku Millennium, mogą otrzymać gotówkę w kilka chwil, bez zbędnych formalności.

– Już w ubiegłym roku udostępniliśmy klientom możliwość potwierdzania dochodu poprzez logowanie do innego banku, teraz nawet logowanie nie jest już potrzebne. Wystarczy, że klient wcześniej przyłączył konto z innego banku, w ramach naszej usługi Finanse 360O.  Na tej podstawie jesteśmy w stanie zaproponować mu dostęp do dodatkowych środków, z minimalną ilością formalności – mówi Cezary Liszkiewicz odpowiedzialny za rozwój otwartej bankowości w Banku Millennium.

Proces jest omnichannelowy, co oznacza, że klient może skorzystać z oferty w dowolnym kanale (systemie internetowym Millenet, aplikacji mobilnej Banku Millennium, w placówce lub podczas telefonicznej rozmowy z konsultantem) lub z wykorzystaniem kilku kanałów, np. rozpocząć proces w jednym a zakończyć w innym.