Dla posiadaczy Konta 360o Junior w wieku od 7 do 12 lat Bank Millennium przygotował specjalną wersję aplikacji mobilnej i kartę płatniczą. Również język aplikacji został dostosowany do potrzeb najmłodszych – czytamy w komunikacie.

– Od dawna oferujemy wersję aplikacji dla grupy wiekowej 13-18 lat. Obserwując zainteresowanie, jakim się cieszy oraz zmiany zachodzące w otoczeniu, przygotowaliśmy specjalną wersję dla młodszych użytkowników. Do jej projektowania zaprosiliśmy dzieci i ich rodziców – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

Aplikacja dla Konta 360o Junior – jak to działa?

Podczas aktywacji aplikacja mobilna Banku Millennium rozpoznaje użytkownika i dostosowuje wersję do jego wieku. Po zalogowaniu do wersji dla najmłodszych dostępna jest opcja Poproś o kieszonkowe, która umożliwia dziecku przesłanie do rodzica szybkiej prośby o przelew na konto.

Wystarczy, że młody użytkownik wskaże kwotę i wybierze proponowany z listy cel lub wpisze własny. Lista celów i treść wiadomości powstały podczas wywiadów z użytkownikami. Prośba natychmiast pojawia się w formie powiadomienia w telefonie rodzica. Bezpośrednio z powiadomienia zapracowany rodzic może szybko przelać pieniądze na konto dziecka.

Oferta rośnie wraz z dzieckiem. Już po pojawianiu się dziecka na świecie rodzic może założyć dla niego rachunek i w chwili 7 urodzin wydać do niego kartę oraz nadać dostęp do aplikacji mobilnej. Po ukończeniu 13 roku życia, wersja aplikacji na telefonie jubilata automatycznie zmienia się na obecnie dostępną wersję dla osób w wieku do 18 lat, z większą ilością usług. Natomiast karta pozwoli na wykonywanie transakcji na większe kwoty. Po ukończeniu 18 roku życia, użytkownik może korzystać z pełnej wersji aplikacji i całej oferty Banku Millennium.

Główne zalety oferty dla użytkowników między 7 a 12 rokiem życia to:

  • 0 zł za prowadzenie rachunku bieżącego, oszczędnościowego i za obsługę karty,
  • płatności BLIK, w tym Przelew BLIK na telefon oraz płatności w Internecie,
  • funkcja Poproś o kieszonkowe w aplikacji juniora,
  • dedykowane limity transakcyjne – 100 zł na płatności bezgotówkowe i 50 zł na gotówkowe,
  • możliwość tymczasowej blokady karty w aplikacji mobilnej przez dziecko i rodzica.

Bankowość dla najmłodszych zyskuje na popularności

Podobne rozwiązanie udostępnił klientom także Bank Pekao – chodzi o aplikację PeoPay Kids. Aplikacja może być zainstalowana na smartfonie dziecka, a jeśli go nie posiada – na urządzeniu rodzica. Dziecko dostaje także do dyspozycji własną (z jednym z sześciu przygotowanych wizerunków) kartę płatniczą PeoPay Kids do Konta Przekorzystnego.

Na aplikację dla najmłodszych postawił taże fintech Revolut – udostępniając Revolut Junior. To aplikacja zaprojektowana z myślą o najmłodszych użytkownikach w wieku od 7 do 17 lat. W ramach tego rozwiązania rodzice mogą uczyć swoje dzieci zarządzania finansami.