Po wybraniu opcji „Odblokuj dostęp” na stronie logowania do Pocztowy24, klient może skorzystać z jednej z dwóch metod weryfikacji: odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub potwierdzenia danych w aplikacji mObywatel – poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie kodu wyświetlonego w serwisie.
W jaki sposób klient może odzyskać dostęp do konta?
W grudniu Bank Pocztowy wprowadził rozwiązanie, z pomocą którego właściciele rachunków mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojej bankowości internetowej i ustawić nowe hasło za pomocą formularza online. Wcześniej próba odblokowania konta wymagała kontaktu z Infolinią lub wizyty w placówce bankowej.
Teraz Bank Pocztowy wprowadził możliwość samodzielnego odblokowania dostępu do bankowości internetowej oraz zmiany hasła za pomocą aplikacji mObywatel. Cały proces ma trwać około 1 lub 2 minuty, a klienci mogą odzyskać dostęp do swoich kont w kilku krokach – czytamy w komunikacie.
Opcja do samodzielnego odzyskiwania dostępu do bankowości internetowej poprzez formularz weryfikacyjny lub mObywatela jest umieszczona bezpośrednio na stronie logowania Pocztowy24, pod oknem do wpisywania danych dostępowych. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, w systemie bankowym muszą widnieć aktualne dane klienta.
Po podaniu numeru NIK, system weryfikuje dane właściciela rachunku i wyświetla QR-kod do zeskanowania w aplikacji mObywatel lub alternatywnie 6-cyfrowy kod do ręcznego wpisania. Po weryfikacji danych następuje przekazanie danych klienta do banku. Przekazane dane są weryfikowane po stronie banku z danymi właściciela numeru NIK-a, zapisanymi w systemach. Jeśli wymagane dane są zgodne, klient otrzymuje SMS z kodem, który wpisuje w celu odblokowania dostępu. Następnie może wybrać jedną z opcji: powrócić do logowania za pomocą dotychczasowego hasła albo zmienić hasło, otrzymując jednorazowy kod SMS ważny przez 24 godziny.
Ostatnio pisaliśmy, że Bank Pocztowy – jako drugi bank w Polsce – zaoferował klientom rozwiązanie Click to Pay. To sposób dokonywania płatności w internecie bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty. Aby dodać kartę należy przejść do szczegółów karty w aplikacji Pocztowy lub bankowości internetowej, wybrać opcję „Dodaj do Click to Pay”, podać adres e-mail oraz zaakceptować wymagane zgody. Od tego momentu karta będzie aktywna w tym sposobie płatności.
Z kolei w kontekście aplikacji mObywatel warto przypomnieć, że niedługo zyska ona nowe dokumenty i usługi – to efekt przyjęcia przez Radę Ministrów projektu nowelizacji ustawy. Chodzi między innymi o takie rozwiązania, jak mLegitymacja, mStłuczka, asystent oparty o sztuczną inteligencję, czy rozszerzone możliwości podpisu elektronicznego.