Opaska może zostać podpięta do istniejącego konta klienta – zarówno debetowego, jak i pre-paid. Ze strony technologicznej urządzenie przygotowała firma Gemalto. O sprawie pisze serwis Finextra.
Czytaj także: Visa nawiązuje współpracę z Mennicą Polską
Urządzenia ubieralne – to przyszłość płatności?
Tym samym Riyad Bank dołączył do grona takich banków jak National Bank of Greece, ABN Amro, Barclyard – w Europie i Westpac, czy Bank West w Australii. Te banki także postanowiły zarobić na rosnącym trendzie „wearables” w płatnościach.
Obrączki płatnicze, rękawiczki płatnicze, pierścionki płatnicze – takie rozwiązanie wdrażała także Visa. Głównie podczas imprez sportowych, jak Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janerio, czy Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Visa wprowadza rękawiczki płatnicze.
W Polsce naklejki płatnicze są dostępne już od dawna, ale nie zyskały zbytniej popularności wśród użytkowników. Może bransoletki osiągnęłyby lepsze wyniki? W końcu mogą się przydać, gdy wychodzimy pobiegać lub pojeździć na rowerze i nie planujemy brać ze sobą karty, ani telefonu.
Czytaj także: Marek Lesiak, Efigence – czyli jak polski fintech zdobywa Dubaj
Zgodnie z niedawnym badaniem Mastercard 27% Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie płacić przy wykorzystaniu urządzeń ubieralnych. Już w 2020 roku 62% takich urządzeń na rynku ma służyć do płatności – to także dane Mastercard. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Co czwarty Polak chce płacić urządzeniami typu wearables.