Modele dystrybucji ubezpieczeń ewoluują wraz z rozwojem możliwości wykorzystania analizy danych, chmury obliczeniowej i ogromnej popularności kanału mobilnego, który coraz częściej jest wiodącym medium w przypadku kwestii finansowych czy handlowych – czytamy w komunikacie.

Dane i AI na usługach klienta

Jednocześnie jak mantra powtarzane jest od wielu lat hasło “przetrwa ten, kto się dostosuje”. Podkreśla ono istotę dostosowania modelu biznesowego do rosnących wymagań klientów. Beesafe chcąc zaadresować potrzeby nowego pokolenia konsumentów, którzy większość spraw załatwiają przez Internet, często z poziomu smartfona, oferuje ubezpieczenia w cyfrowej formie.

Dzięki temu klienci zyskują proste narzędzie, które zdejmuje z nich obowiązek podawania wielu informacji dotyczących pojazdu i właściciela lub wypełniania często kilkunastu okienek w celu znalezienia najbardziej odpowiedniej polisy. To podejście daje przewagę młodemu insurtechowi na wymagającym rynku ubezpieczeń.

– Model operacyjny po stronie technologicznej wykorzystuje platformę Microsoft Azure. Pozwoliło nam to na szybkie i elastyczne wdrożenie osadzonego w chmurze kalkulatora OC/AC przyspieszając i usprawniając proces zakupu polisy. Wystarczy podać dwie informacje – numer rejestracyjny pojazdu oraz datę urodzenia jego właściciela. Dane pojazdu wczytywane są z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów, a następnie w ekspresowym tempie przedstawiana jest cena. Wszystko dzieje się on-line, a nasi klienci nie muszą wychodzić z domu. Wystarczy dostęp do Internetu z poziomu smartfona lub laptopa – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Beesafe to nowa marka stworzona przez koncern Vienna Insurance Group (VIG), która weszła na polski rynek w październiku 2020 roku.