Uruchomienie nowej witryny jest elementem odświeżenia wizerunkowego marki o unikalnym na rynku profilu – skierowanej wyłącznie do klientów zainteresowanych skutecznym pomnażaniem oszczędności. Strona została zaprojektowana tak, aby w prosty i intuicyjny sposób prowadzić użytkowników do poszukiwanych treści, ułatwiać wybór optymalnych produktów, zwiększać ich wiedzę oraz dostarczać przydatnych informacji na temat trendów i rozwiązań istotnych z punktu widzenia ich potrzeb oszczędnościowo – inwestycyjnych.

Czytaj także: Bank Pekao finansuje startupy

Nowa strona BGŻ Optima – czym się wyróżnia?

BGZOptima_strona_www_wiz_3

– Od początku działamy w Internecie, w modelu direct. Strona internetowa jest więc dla nas niejako odpowiednikiem oddziału, głównym miejscem interakcji z klientem. Dlatego postanowiliśmy stworzyć zupełnie nową witrynę, która pozwoli wygodnie zapoznać się z naszą ofertą. Co więcej, będzie bazą wiedzy dla poszukujących najlepszego rozwiązania, służącego pomnażaniu oszczędności i wypracowywaniu zysków – mówi Radosław Kozłowski, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu Online.

Czytaj także: Skupieni na gromadzeniu oszczędności rezygnujemy z zysków

– Nasza platforma internetowa to przykład nowej jakości w podejściu do projektowania serwisu internetowego instytucji finansowej, zarówno pod względem wizualnym, jak i oferowanych narzędzi – dodaje.

Design strony utrzymano w ciemnej, eleganckiej tonacji. Przy jej tworzeniu brano pod uwagę potrzeby zamożnych klientów. Już na wejściu zachęca ona użytkownika do interakcji. Zamiast klasycznego przedstawienia oferty produktowej, klient zostaje zaproszony do samodzielnego dopasowania oferty do swoich potrzeb. Wystarczy, że po wejściu na stronę wskaże kwotę  i termin na jaki chce ulokować pieniądze aby system podpowiedział mu zestaw narzędzi, które najskuteczniej pomnożą oszczędności. To sposób znacznie bardziej naturalny i intuicyjny, niż klasyczne formularze. Nowa strona odpowiada także na potrzeby bardziej zaawansowanych klientów, którzy wolą samodzielnie wyszukać i porównać rozwiązania odpowiednie dla ich aktualnych potrzeb, zasobów i akceptowalnego poziomu ryzyka.

BGZOptima_phone_www_wiz_2

Istotnym elementem nowej strategii komunikacji marki są obecnie działania content marketingowe.

– Dlatego na nowej stronie klienci znajdą rozbudowaną sekcję treści edukacyjnych oraz komentarzy ekspertów. Stawiamy również na prosty i transparentny opis produktów. Mamy nadzieję, że takie merytoryczne wsparcie będzie pomocne przy podejmowaniu decyzji finansowych mówi Radosław Kozłowski.

– Z  badań jakie przeprowadziliśmy niedawno wśród klientów zainteresowanych tematyką oszczędzania wynika, że aż 83 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że aby inwestować trzeba się na tym znać. W konsekwencji główną barierą wskazywaną przez osoby, które nie inwestują, jest właśnie niewystarczająca wiedza i umiejętności (52 proc.). Dlatego też chcemy mocno wspierać edukację finansową Polaków w obszarze oszczędności i inwestycji – dodaje.

Za koncepcję i design serwisu odpowiadała firma Efigence. Partnerem technologicznym wdrożenia nowego serwisu była firma Squiz Poland,  która zaproponowała innowacyjną technologię pozwalającą na realizację niestandardowego projektu oraz na integrację serwisu z rozwiązaniami takimi jak CRM, eCommerce, wyszukiwarka czy marketing automation, co było  jednym z wymogów stawianych partnerom uczestniczącym w projekcie. Strona jest zaprojektowana w technologii RWD.