W dzisiejszym komunikacie prasowym Pekao przedstawia korzyści, jakie niesie za sobą wykorzystanie rozwiązań biometrycznych w bankowości. Jedną z najważniejszych jest zwiększenie bezpieczeństwa klientów. Dzięki wykorzystaniu danych biometrycznych, zmniejsza się ryzyko błędnej weryfikacji tożsamości użytkownika. Technologia pomaga wyłapywać fałszerstwa. Trudniej jest skopiować i użyć takich danych bez świadomości właściciela rachunku.

Konto na selfie i logowanie odciskiem palca zyskują popularność

Przy okazji Bank Pekao przypomina o kilku rozwiązaniach biometrycznych wdrożonych w swojej aplikacji mobilnej. Chodzi przede wszystkim o możliwość otworzenia rachunku bez konieczności wizyty w oddziale, czy czekania na kuriera. Aby stać się klientem Pekao wystarczy jedynie zdjęcie twarzy i dowodu osobistego wykonane z poziomu aplikacji PeoPay (w której już niedługo mają pojawić się bilety komunikacji miejskiej i płatności za autostrady). Dzięki temu czas zakładania konta znacząco się skrócił i ma zajmować niecałe 10 minut.

Konto na „selfie” w Pekao to jednak nie jedyny sposób na wykorzystanie biometrii. Coraz większą popularnością cieszą się również logowanie do aplikacji PeoPay czy zatwierdzanie transakcji za pomocą odcisku palca. Bank Pekao wprowadził to rozwiązanie już w 2017 r. i od tego czasu coraz więcej klientów korzysta z szybkiej akceptacji przelewów.

– Kładziemy nacisk na proste i szybkie rozwiązania, które wpływają nie tylko na wygodę użytkownika, ale również w skuteczny sposób zabezpieczają dane użytkowników. Wykorzystywanie biometrii to nowa jakość w polskiej bankowości, z której nasi klienci chętnie korzystają. W przyszłości mamy zamiar rozwijać kolejne innowacyjne projekty, odpowiadające na potrzeby naszych klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao.