Polacy wydadzą ponad 2 mld złotych w Black Friday

Clipboard01

Black Friday i Cyber Monday to zakupowe szaleństwa popularne na Zachodzie, które coraz bardziej umacniają się także w Polsce. Według internetowego badania TNS tegoroczne wyprzedaże przyciągną prawie siedem milionów Polaków.

Wielkimi krokami zbliżają się święta Bożego Narodzenia i sylwester, jednak zanim nastąpi ten świąteczny czas, czeka nas kupowanie prezentów. Warto więc, skorzystać z listopadowych okazji, podczas uroczystości dla zakupoholików rodem z zachodu, czyli Black Friday i Cyber Monday, które odbędą się w dniach 18-29 listopada br.

Jak pokazują wyniki internetowego badania TNS , świadomość tych dwóch okazji wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – już 87% badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).

Polowanie na okazje

Black Friday i Cyber Monday to także czas początku zakupów świątecznych, kiedy upatrzone wcześniej produkty można znaleźć w wyjątkowych cenach. Według badania TNS, co trzeci Polak już w listopadzie kupuje prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Informacji o dostępnych wyprzedażach szukamy na różne sposoby.

Większość z nas aż 66% sprawdza informację na stronach internetowych, co czwarty Polak chętnie wesprze się rekomendacją rodziny i znajomych, a 15% badanych będzie monitorować ogłoszenia i reklamy w poszukiwaniu kuponów rabatowych .

Branża kurierska powinna przygotować się na bardzo dochodowy okres, ale także na złość klientów i reklamację z powodu opóźnienia dostaw. Wynikającą zbyt dużej ilości zamówień, a zbyt małej ilości pracowników.

Popularność wyprzedaży

Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów Polaków , a łączna suma ich wydatków przekroczy niemałą kwotę 2,3 miliarda złotych . Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł).

Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57%), elektronika (43%), a także artykuły dla domu i ogrodu (13%).

Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100% w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności posiadania abonamentu.

Warto przypomnieć, że lider polskiego e-commerce, czyli Allegro od kilku miesięcy oferuje nową metodę dostawy w usłudze Allegro Smart. Do wyboru mamy dwa pakiety roczny za 49 zł oraz wprowadzony na początku listopada abonament miesięczny w kwocie 8.99 zł. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.