Popularność BLIKA wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych wciąż bardzo szybko rośnie, w 2020 roku z BLIKA korzystało 12 mln użytkowników. Dla wielu jest metodą płatności pierwszego wyboru, szczególnie przy transakcjach w internecie – tam jest już o wiele popularniejszy niż karty płatnicze.

Zakupy, wypłaty z bankomatu i przelewy

Klienci Banku Ochrony Środowiska mogą teraz płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce oraz coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju. Mogą również korzystać z funkcji Przelew na telefon BLIK – czyli przesyłać pieniądze do innego użytkownika bez konieczności wpisywania jego numeru rachunku bankowego, a podając tylko numer telefonu. Pieniądze trafiają do odbiorcy natychmiast, 24 godziny na dobę, nawet do innego banku, pod warunkiem, że również udostępnia usługę.

– BLIK jest powszechnym systemem płatności, klienci banków mogą nim wygodnie płacić już nie tylko w Polsce, ale w coraz większej liczbie globalnych platform e-commerce. Umożliwia także najlepszy sposób na przesyłanie pieniędzy miedzy użytkownikami. Jestem przekonany, że klienci BOŚ Banku bardzo szybko pokochają BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK w ciągu 6 lat obecności na rynku stał się najpopularniejszym systemem płatności mobilnych w Polsce. W 2020 roku użytkownicy wykonali nim 424 mln transakcji o wartości 57 mln zł. W maju br. zrealizowano miliardową transakcję BLIKIEM.