Stripe to jeden z największych fintechów na świecie. Posiada siedziby m.in. w San Francisco i Dublinie. Wśród klientów spółki można wymienić Google, Salesforce, Shopify, jak i tradycyjne przedsiębiorstwa, takie jak Ford i Maersk oraz polskie firmy technologiczne, m.in. Docplanner i Booksy.
Popularność polskiego systemu płatności mobilnych rośnie
Teraz klienci Stripe mogą korzystać z BLIKA do przyjmowania płatności w Internecie bez konieczności dodatkowej integracji. Aby aktywować go jako metodę płatności, użytkownicy Stripe muszą jedynie uruchomić BLIKA w swoim panelu ustawień płatności.
Na koniec marca br. z BLIKA aktywnie korzystało ponad 10,5 mln osób. W ubiegłym roku BLIK osiągnął rekordową liczbę 763 mln transakcji, których wartość osiągnęła poziom 103 mld zł (przy 207,5 mld zł od początku uruchomienia systemu w 2015 roku).
W stosunku do roku poprzedniego zanotowano wzrost na poziomie ok. 80 proc. liczby transakcji oraz ok. 82 proc. w odniesieniu do ich wartości. Najwięcej transakcji BLIKIEM realizowanych jest w e-commerce: ich udział wynosi obecnie 63,2 proc. wszystkich operacji. W I kwartale 2022 r. jego użytkownicy wykonali online 156,3 mln transakcji – to o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji online osiągnęła 18,8 mld zł wobec 12,8 mld rok wcześniej.
BLIK jest obecnie najpopularniejszą metodą płatności w Polsce na platformie Stripe. Średni dzienny współczynnik konwersji utrzymuje się na wysokim poziomie i wynosi aktualnie między 93 a 95%.
– Wyniki średniego współczynnika konwersji, który na platformie Stripe w Polsce wynosi obecnie ok. 94 proc., dają nam powody do zadowolenia. Wraz z rozwojem współpracy zakładamy ich dalszy wzrost – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.