Visa szacuje, że transakcje zgodne z SCA odnotowały 11% spadek współczynnika konwersji. Wynikać ma to m.in. ze względu na to, że kupujący muszą przechodzić między różnymi aplikacjami przy kasie. Najnowsze posunięcie Stripe zdaje się jednak to nieco łagodzić. Dlaczego?

Stripe podbija wskaźnik konwersji SCA

Pierwszym użytkownikiem nowej funkcji do silnego uwierzytelniania biometrycznego zostało Wise. Nowe zasady SCA oznaczają, że transakcje online w Europie powyżej określonej kwoty podlegają dwuskładnikowej weryfikacji uwierzytelniania.

Wise jest pierwszym wydawcą kart, który wdrożył tę funkcję. Oznacza to, że ​​klienci mogą z niej korzystać podczas uwierzytelniania zakupów w milionach firm współpracujących ze Stripe, w tym TikTok, Nando’s i Deliveroo. Płatności związane z SCA odnotowały tym samym siedmioprocentowy wzrost konwersji.

Funkcja Stripe umożliwia transakcje bez przekierowywania kupujących do aplikacji bankowej lub konieczności wprowadzania jednorazowego kodu dostępu. Zamiast tego użytkownicy mogą korzystać z dowolnej metody uwierzytelniania biometrycznego obsługiwanej przez urządzenie, na którym się znajdują, bez opuszczania procesu realizacji transakcji.