Na razie wybrani użytkownicy Revoluta mogą płacić za zakupy online, kodem w sklepie stacjonarnym, czy wypłacać pieniądze z bankomatów. Brakuje jedynie przelewów na telefon, czy transakcji bez użycia kodu. O sprawie jako pierwszy napisał serwis cashless.pl.
Wybrani klienci Revoluta mogą już korzystać z BLIKA
– Możemy potwierdzić, że trwają pierwsze beta testy nowej funkcji wśród grupy naszych klientów. Ich celem jest zebranie opinii od klientów, usunięcie ewentualnych błędów, poprawienie wydajności usługi. Liczymy, że jeśli wszystko dobrze pójdzie, udostępnimy nową funkcję w Revolut jeszcze w tym roku – potwierdza biuro prasowe Revoluta w Polsce.
O planowanym udostępnieniu BLIKA w aplikacji Revolut mówi się już od jakiegoś czasu. Na ostatnim spotkaniu prasowym przedstawiciele brytyjskiego fintechu potwierdzili, że usługa powinna pojawić się jeszcze przed końcem 2024 roku. Informacja o realizowanych testach friends & family może nas tylko utwierdzać w tym przekonaniu.
Współpraca z Revolutem ma być dla Polskiego Standardu Płatności ważnym krokiem w kontekście wyjścia systemu BLIK za granicę. Obecnie z BLIKA mogą już skorzystać klienci słowackich banków, a dodatkowo polskich fintech otrzymał zgodę na działalność w Rumunii.
BLIK według firm inwestycyjnych i innych podmiotów, które wyceniają tego typu spółki ma już wartość jednorożca, czyli plus minus 1 mld EUR – mówił niedawno Zbigniew Jagiełło, członek rady nadzorczej Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. Celem fintechu jest dobicie do wartości 5 mld euro na koniec obecnej dekady.
Z kolei z usług Revoluta korzysta już 4 mln klientów w Polsce i 45 mln na świecie. Celem fintechu ma być zachęcenie zachęcenie Europejczyków do korzystania z niego jak z głównego konta – codzienne finanse, kredyty, pensje. Integracja z lokalnymi metodami płatności, takimi jak BLIK, ma ułatwić osiągnięcie tego założenia.