Z raportu NBP wynika, że BLIK obejmuje swym zasięgiem 98,4 tys. sklepów internetowych podczas gdy wg raportu Bisnode w Polsce mamy ok. 35 tys. sklepów online. Kto by się tam przejmował takim drobnym rozjazdem?

W I półroczu 2019 roku Polacy wykonali 90 mln transakcji BLIKIEM. Z tego 5 mln to transakcje dokonane w terminalach. Średnia wartość wszystkich transakcji BLIKIEM to 131 zł wobec 124 zł na koniec I kw. 2019 roku.

Bezapelacyjnie BLIK przyjął się w płatnościach internetowych

Obecnie nie jest to najwygodniejszy sposób do płatności przy kasie, ale Polski Standard Płatności zapowiada, że intensywnie pracuje nad płatnościami bezstykowymi, czyli bez konieczności przepisywania kodu BLIK w terminalu, co ma poprawić wygodę i szybkość dokonywania transakcji.

Dostęp do BLIKA ma ok. 10 mln klientów bankowości mobilnej. Kodem BLIK można zapłacić w ok. 500 tys. sklepach, w tym blisko 100 tys. sklepów internetowych zaś gotówkę można podjąć w 18,2 tys. bankomatach.