Płatność za pobraniem u kuriera to wciąż popularna wśród polskich klientów metoda opłacania zakupów internetowych. Według różnych badań ten sposób opłaty wybiera od 18 do nawet 39% odbiorców. Kurierzy InPostu oprócz gotówki przyjmują płatności za pośrednictwem specjalnej aplikacji na smartfony i tu właśnie wkracza do akcji BLIK.

E-commerce wkracza w erę płatności bezgotówkowych

Większość Polaków przez lata była przyzwyczajona do płatności gotówką za zakupy czy przesyłek za pobraniem, jednak wraz z postępem technologicznym pojawiły się nowe możliwości dokonywania transakcji bezgotówkowych: najpierw były to karty płatnicze, teraz normą stają się płatności bezstykowe.

Najlepszym przykładem nowego sposobu płatności za zakupy czy to tradycyjne, czy zrobione przez Internet jest rozwiązanie oferowane przez Polski Standard Płatności. BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Po trzech kwartałach 2018 roku zrealizowano nim aż 57 milionów transakcji, z czego 71% tych transakcji stanowiły zakupy w e-commerce. Firma liczy na to, że równie szybko przekonają się do tego rodzaju płatności także klienci przyzwyczajeni do gotówki.

Szybko i wygodnie

Płatność BLIKIEM u kuriera InPostu to trzy proste kroki dla klienta. Wystarczy w aplikacji mobilnej banku wygenerować ważny przez dwie minuty kod BLIK, następnie należy podać go kurierowi i na końcu potwierdzić transakcję PINem w aplikacji mobilnej banku na swoim telefonie.

W momencie dostarczenia przesyłki za pobraniem i wybraniu przez odbiorcę rozliczenia BLIK, kurier wprowadza kod podany przez klienta i czeka na potwierdzenie przez niego transakcji w jego aplikacji bankowej. To prosty, szybki i bezpieczny sposób płatności. Cała transakcja zajmuje dosłownie kilka sekund i jest znacznie szybsza od rozliczenia w tradycyjny sposób.