Od października w sieci Auchan można wspierać kolejną organizację dobroczynną – Fundację Happy Kids. Poza aplikacją, Donateo oferuje także wirtualne puszki, które umożliwiają zbiórki online oraz stacjonarne wpłatomaty i terminale. Można je znaleźć w ponad 500 punktach w całej Polsce.

Klienci Auchan przekazali prawie 1 mln PLN w mikrodonacjach

Darowizna trafi do Polskiej Federacji Banków Żywności. Zbiórka prowadzona w sieci Auchan miała na celu zgromadzenie funduszy na wsparcie działalności bieżącej dla ponad 3 tys. punktów pomocowych jak między innymi jadłodajnie, świetlice środowiskowe, noclegownie i domy dla bezdomnych, ośrodki wychowawcze czy hospicja.

– Dzięki współpracy z tak dużymi sieciami handlowymi Donateo ma szansę dotrzeć do jeszcze większej grupy osób chcących pomagać potrzebującym. Uzyskanie miliona złotych w tak krótkim czasie, to dla nas ogromny sukces. Przede wszystkim pokazuje jednak wzrost trendu, do którego przygotowywaliśmy się od początku działalności – płatności bezgotówkowe na stałe zagościły w segmencie charity – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

Donateo to rozwiązanie stworzone przez BetterPOS. Aplikacja powstała z myślą o szerzeniu idei mikrodonacji w sieciach retail. Dzięki niej, klienci, którzy decydują się na bezgotówkową płatność za zakupy, na terminalu widzą pytanie o chęć wsparcia konkretnej organizacji charytatywnej. Każda transakcja odzwierciedlona zostaje na potwierdzeniu niefiskalnym i koncie bankowym wpłacającego.

– Zainicjowana w 2014 roku współpraca Auchan z Federacją Polskich Banków zajmuje ważne miejsce wśród inicjatyw podejmowanych przez sieć na rzecz niemarnowania żywności. Tym razem zaprosiliśmy naszych klientów do wsparcia Banków Żywności poprzez Aplikację Donateo. Na podstawie wyników akcji widzimy, że nasi klienci docenili możliwości – efektywność i szybkość – bezgotówkowego fundraisingu, który pozwolił zdecydowanie zwiększyć zasięg zbiórki – mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.