Respondentami badania przeprowadzonego na zlecenie BetterPOS były osoby, które przynajmniej raz w tygodniu robią zakupy spożywcze, a ich najczęstszą metodą płatności jest ta przy użyciu terminala. Jak wynika z materiału, aż 90 proc. z nich nie słyszało wcześniej o idei mikrodonacji. Część ankietowanych wskazała również na to, że najchętniej korzystałaby z takiej możliwości w formie zaokrąglenia rachunku za zakupy.

– Jednym ze sposobów wsparcia organizacji charytatywnych jest mikrodonacja, czyli częste oraz regularne przekazywanie niewielkich wpłat na cele pomocowe. Można je w szybki i prosty sposób realizować m.in. za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Poza oczywistą wygodą i bezpieczeństwem, darczyńcy zyskują możliwość zaangażowania się charytatywnie, nie obciążając domowego budżetu – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

Mikrodonacje bezgotówkowe szansą na pomaganie

Datkomaty i e-skarbonki, które pozwalają na przekazywanie mikrodonacji za pośrednictwem płatności bezgotówkowych wprowadziła m.in. platforma Donateo. Od lipca rozwiązanie spółki dostępne jest w sklepach sieci Auchan. Aplikacja została wdrożona w istniejącej infrastrukturze terminali płatniczych. Klienci, którzy płacą kartą mogą przekazać mikro-datek na rzecz Banków Żywności. Wystarczy, że przed sfinalizowaniem operacji wybiorą przycisk „TAK” na terminalu.

Mikrodonacje bezgotówkowe działają także w sklepach Carrefour. Klienci tej sieci mogą wesprzeć działania Polskiej Akcji Humanitarnej. Z kolei w Auchan już niedługo będzie można wspierać mikro-datkami również kolejne organizacje charytatywne.

We wspomnianym badaniu BetterPOS, respondenci zaznaczają, że dobroczynność w formie mikrodonacji bezgotówkowych jest ciekawym rozwiązaniem, z którego korzystaliby tylko mając pewność, że jest ono wiarygodne.

– Tworząc pierwszy w Polsce system mikrodonacji bezgotówkowych kierowaliśmy się nie tylko chęcią wsparcia organizacji charytatywnych, ale również zagwarantowaniem darczyńcom poczucia pewności, że ich pieniądze bezpiecznie trafiają na konta organizacji dobroczynnych. Dlatego zadbaliśmy o jak największą transparentność. Dzięki temu użytkownicy terminali, datkomatów czy e-skarbonek mają możliwość wglądu do transakcji i jej udokumentowania. Do tej pory z naszym rozwiązaniem zetknęło się już blisko 8 mln osób  – dodaje Krzysztof Adamski.