Bank poszukuje nieszablonowego kanału komunikacji z klientem BNP Paribas Wealth Management na tyle interesującego i atrakcyjnego, aby był on odbierany przez obecnych klientów jako element innowacji i związania z bankiem oraz by efektywnie wspierał proces akwizycji po stronie banku. Możliwość podziału funkcjonalności dla klientów i potencjalnych klientów będzie dużym atutem. Prace nad procesem koordynują Zespół Innowacji Banku BNP Paribas wraz z zespołem ekspertów BNP Paribas Wealth Management i Departamentu Komunikacji Zewnętrznej.

BNP Paribas szuka startupów do współpracy

Oczekiwania BNP Paribas względem poszukiwanego kanału komunikacji:

  • Możliwości bezpiecznego uwierzytelnienia użytkownika w celu personalizacji prezentowanych treści. Korzystamy z rynkowych standardów klasy OAUTH2 i SAML;
  • Możliwość onboardingu użytkownika w czasie krótszym niż powiedzenie na głos „pięćdziesięciogroszówka”;
  • Możliwości zaprezentowania spersonalizowanej treści, oferty, komunikatu itp. pochodzących z innych systemów banku, bądź naszych partnerów. Mamy przekonanie, że zakres prezentowanych treści będzie dynamicznie rósł, więc oczekujemy maksymalnie efektywnych wzorców integracji. Umiemy w REST-y, ale i SOAP-y nam niestraszne;
  • Możliwości efektywnego zapraszania na dowolne wydarzenie, które użytkownik będzie mógł potwierdzić i wygodnie zapisać w kalendarzu swojego urządzenia lub konta online;
  • Możliwości łatwego umówienia się na spotkanie ze swoim doradcą. Bank zapewnia dostęp do API z informacją o dostępności i możliwością zapisania wydarzenia;
  • Możliwości łatwego skontaktowania się z doświadczonym konsultantem za pomocą chatu, połączenia głosowego/video. Rozwiązanie musi być zbudowane w zgodzie z ideą omnichannel – oczekujemy możliwości przekazania akcji/procesu do innego kanału bez utraty wykonanych kroków czy wprowadzonych przez użytkownika informacji;
  • Możliwości monitorowania aktywności użytkownika aplikacji/platformy celem określenia zainteresowania i poziomu użyteczności poszczególnych funkcji oraz podejmowania na ich podstawie zdefiniowanych akcji;
  • Możliwości łatwej ekspozycji produktów i usług banku oraz jego partnerów za pomocą API lub innych dogodnych wzorców integracyjnych;
  • Wysokiej dostępności i bezkompromisowego podejścia do aspektów bezpieczeństwa ze szczególnym naciskiem na ochronę danych osobowych. Szczegółowe wymagania w tym zakresie przedstawimy wybranym oferentom na kolejnych etapach naszego procesu;
  • Mile widziana możliwość komentowania treści na platformie czy możliwość ustawienia komunikatów push np. w momencie pojawienia się np. nowych treści czy przypomnień o nadchodzących wydarzeniach;
  • Chcielibyśmy, aby narzędzie spełniało standardy wizualizacji i estetyki segmentu Wealth Management, zapewniało możliwość personalizacji wybranych elementów wizualnych przez Klienta, a także było przyjazne w użytkowaniu nie tylko ze strony Klienta końcowego, ale także wygodne i łatwe w obsłudze dla pracowników banku, zarówno tych, bezpośrednio opiekujących się danym Klientem, jak i dla zespołu marketingu czy komunikacji.

Nabór trwa do 19 lutego 2021 roku

Eksperci Banku BNP Paribas czekają na zgłoszenia do 19 lutego do końca dnia. Po ocenie wszystkich zgłoszeń wybrane firmy zostaną zaproszone do udziału w Office Hours, które tym razem odbędą się zdalnie 25-go lutego 2021 r.

Office Hours są elementem uproszczonego procesu zakupowo-wdrożeniowego (nie ma przetargu), autorskiego podejścia Banku BNP Paribas do współpracy ze startupami. Do tej pory odbyło się 18 edycji Office Hours, w ramach których eksperci z banku przyjrzeli się ponad 800 rozwiązaniom z rynku, wdrożono ponad 17-ście rozwiązań (np. chatbot EVA we współpracy z SentiOne czy rozwiązanie dla klientów głuchych z Migam) i podpisano cztery umowy ramowe. W ciągu tygodnia po wydarzeniu bank wskaże od jednej do trzech firm, które przejdą do kolejnego etapu prac.

Wszystkie firmy zainteresowane szczegółami i udziałem w Office Hours, bank zaprasza do kontaktu pod adresem: startupy@bnpparibas.pl.