Starling Bank to jeden z tzw. challenger banków, czyli banki operujące całkowicie online, bez oddziałów, umożliwiające łatwe założenie rachunku bankowego za pośrednictwem smartfona, oferujące podstawowe usługi finansowe po niskich cenach lub całkowicie bez opłat, a jednocześnie posiadające aplikacje o wysokim poziomie user experience. Do tego należałoby dodać dysrupcyjny marketing i śmiałe cele. Inne challenger banki to m.in. Monzo czy N26.

1,25 mln klientów Starling Bank

Starling Bank został założony w 2014 roku, ale licencję bankową otrzymał dopiero w 2016 roku. Aplikacja na urządzenia mobilne dostępna jest od maja 2017 roku. Na początku 2019 roku firma raportowała, że ma ponad 400 tys. konsumentów, a obecnie tj. w lutym 2020 roku, jest ich już 1,25 mln. Jeśli to prawda, oznacza to, że bank zrealizował cel z 2019 roku, a to tłumaczy kolejną udaną rundę finansowania (od Merian Global Investors oraz Harry McPike’s JTC).

Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na dalszą ekspansję, w tym wejście na kontynent europejski, które uległo opóźnieniu ze względu na Brexit. TechCrunch podaje, że Starling Bank zatrudnia 800 pracowników w czterech biurach – Londynie, Southampton, Cardiff i Dublinie.