Dzięki Cashap nie trzeba mieć konta w banku ani karty płatniczej, aby dokonać zakupu. Usługa jest dostępna do pobrania za darmo zarówno w Google Play, jak i App Store. Jedynym warunkiem jest ukończenie 13. roku życia przez potencjalnego użytkownika. Rozwiązanie zadebiutowało 20 listopada.

Rewolucja finansowa dla nastolatków

Cashap nie jest sklepem internetowym, ale posiada do kupienia wiele produktów, jak ubrania czy gadżety specjalnie przygotowane i dedykowane grupie docelowej, czyli nastolatkom w wieku od 13 do 17 lat. Wyboru dokonał specjalny testowy Team Cashap 50, w którego skład wchodzą rówieśnicy grupy docelowej.

Od dzisiaj koniec z nietrafionymi prezentami znajdowanymi pod choinką lub otrzymywanymi podczas innych okazji – wystarczy, że użytkownicy wcześniej zorganizują zbiórkę na swój wymarzony podarunek albo cokolwiek innego, np. imprezę składkową. W tym celu można spiąć aplikację z kontaktami w telefonie i wysłać SMS-em prośbę do znajomych o pieniądze na dany cel.

Prośba jest wysyłana SMS-em, do którego załączony jest link pozwalający za pomocą płatności online od razu zasilić konto syna, córki, wnuczka albo znajomego młodziana. Do prośby podłączony jest link do płatności online, dzięki czemu konto proszącego można zasilić od ręki.

Po zakończeniu zbiórki zostają 24 godziny na zakup w Cashap. Teraz wystarczy wybrać jednym ruchem adres dostawy oraz potwierdzić decyzję kodem SMS-owym. Zamówienie zostanie natychmiast przekazane do sklepu, który zrealizuje zakupy.

Kontrola rodzicielska

Dostęp do usługi posiadają także dorośli, którzy w każdej chwili mogą skontrolować wydatki swojej pociechy, a przy tym nauczyć ją samodzielnego gospodarowania budżetem.

Transakcje Cashap odbywają się w bezpiecznym, zamkniętym środowisku – wpłaty użytkowników trafiają na rachunek techniczny w Banku Ochrony Środowiska, a za ich realizację odpowiada Tpay.com.

Cashap to aplikacja przygotowana przez pierwszy MIP (Małą Instytucję Płatniczą) w Polsce – GenZet. Udziałowcami spółki są przede wszystkim aniołowie biznesu, których łączy jedno – wiara w dzieciaki. Są to m.in. Rafał Tuzimek, Bartek Dobrzyński, Witold Jaworski, Adam Ubertowski i inni. Pomysłodawczynią i inicjatorką aplikacji jest Marta Kaleńska-Jaśkiewicz, prezes Victor i była prezes AXA Assistance.