Polskie firmy coraz chętniej wykorzystują technologię sztucznej inteligencji, podczas procesów automatyzacji w swojej firmie. Przykładem tutaj są tzw. wirtualni doradcy, czyli oprogramowanie, które rozpoznaje intencje klientów i natychmiast udziela odpowiedzi na ich zapytania spływające przez media społecznościowe (np. Facebook) czy strony internetowe. Okno z chatbotem działa na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych, dostępne jest także przez aplikacje społecznościowe i informacyjne.

Chatboty wydajniejsze od ludzi

Klienci zamawiając produkt lub usługę lub zadając pytanie na stronie internetowej e-sklepu lub w aplikacjach, najczęściej są obsługiwani przez wirtualnego doradcę. Jego zadaniem jest natychmiastowa reakcja na zadane pytanie i przeprowadzenie konsumenta przez cały proces zakupowy, w tym zrozumienie intencji klienta. Dodatkową korzyścią jest to, że chatboty mają nieregulowany czas pracy i nie biorą dni wolnych ani urlopów

Wirtualny Doradca, dzięki oprogramowaniu AI rozumie zarówno tekst, jak i głos człowieka. Co więcej, oszczędza czas użytkownika, wypełniając za niego formularz, podpowiadając najlepsze rozwiązanie czy komplementarny produkt. Dopiero w przypadku skomplikowanego  pytania, dotyczącego np. salda konta, przesyłki czy reklamacji – odsyła klienta do konsultanta.

Oszczędność dla firm

Wirtualni Asystenci sprawdzą się w przedsiębiorstwach, które realizują liczne transakcje online, a przy tym chcą aktywnie wspierać swoich klientów. Tradycyjne call center generuje wysokie koszty, które mogą zostać obniżone dzięki nowym technologiom. Średnia opłata za jednego obsłużonego klienta na infolinii to ok. 7 zł, poprzez live chat lub formularz – ok. 4 zł, a z wykorzystaniem chatbota – mniej niż 25 gr.

Firma XXI wieku powinna zatem korzystać z nowych rozwiązań technologicznych, aby umożliwić swoim pracownikom bardziej kreatywne obowiązki, a poza tym dbać o wygodę swoich klientów.