Citibank Global Wallet umożliwia zakupy w wybranych walutach – USD, EUR, GBP + PLN – za granicą lub przez Internet oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez dodatkowych kosztów przewalutowania. System rozpoznaje walutę i na podstawie waluty transakcji wybiera subkonto walutowe, z którego rozliczana się transakcja – czytamy w komunikacie.

Citi Handlowy udostępnia Citibank Global Wallet

Serwis Citibank Global Wallet został udostępniony klientom indywidualnym – posiadaczom kart debetowych Citi –  i może być aktywowany w aplikacji Citi Mobile. Po jednorazowym aktywowaniu usługa działa automatycznie – rozpoznaje, w jakiej walucie rozliczy się płatność. Jeśli na koncie w walucie transakcji nie ma środków, płatność zostanie dokonana z rachunku domyślnego, do którego podpięta jest karta debetowa. Klient może sam wybrać, które jego konto będzie kontem domyślnym – jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej.

Transakcji bez przewalutowania można dokonać w 4 walutach: złote polskie (PLN), dolary amerykańskie (USD), euro (EUR) i funty brytyjskie (GBP), o ile klient posiada konta w tych walutach. Rachunki walutowe można otworzyć samodzielnie w serwisie bankowości elektronicznej Citibank Online.

Usługę Citibank Global Wallet może aktywować klient, który jest posiadaczem lub współposiadaczem konta osobistego w Citi Handlowy, ma jedno lub więcej subkont walutowych, ma aktywną kartę debetową do konta oraz aktywował aplikację Citi Mobile.

To kolejna nowość wprowadzona przez bank. Wcześniej Citi Handlowy umożliwił zakładanie konta za pomocą selfie z poziomu aplikacji mobilnej. Cały proces ma trwać około 10 minut.