Blue Media od wielu lat jest liderem rozwiązań płatniczych dla modeli biznesowych opartych o ekonomię subskrypcji. Taka forma sprzedaży to nie jest tylko zmiana sposobu płatności. Często jest to zmiana całej filozofii działania firmy. Patrząc na źródła pieniądza coraz powszechniejszy staje się BLIK – czytamy w komunikacie.

Płatności cykliczne BLIK coraz popularniejsze

Uruchomienie płatności cyklicznych oznacza, że klient otrzymuje od swojego usługodawcy możliwość podłączenia dowolnego źródła pieniądza: karty, BLIKA czy stałego zlecenia całkowicie online. Każda z tych form działa w trochę innych sposób. Niektóre pozwalają na elastyczną zmianę kwoty obciążenia, inne mogą wymagać dodatkowej autoryzacji, a jeszcze inne ograniczają się wyłącznie do stałej kwoty.

Od 2019 r. funkcjonuje usługa BLIK płatności powtarzalne (cykliczne), która dostępna jest obecnie w dwóch bankach: ING oraz Banku Pekao. Wkrótce mają dołączyć kolejne banki. Dzięki płatnościom powtarzalnym BLIK klienci nie muszą pamiętać o cyklicznych zobowiązaniach. To rozwiązanie nie wymaga podawania danych rachunku bankowego czy karty płatniczej. Płatnościami powtarzalnymi BLIK użytkownik może zarządzać z poziomu aplikacji bankowości mobilnej.

Do tej pory jako metodę płatności automatycznego BLIKA wdrożył u siebie operator Play, firma ubezpieczeniowa Aviva (oba rozwiązania we współpracy z Blue Media), i wkrótce z rozwiązania skorzysta jeden z partnerów biznesowych Blue Media z branży e-commerce.

– Model subskrypcyjny to nie jest tylko zmiana sposobu płatności, ale zmiana sposobu myślenia całej organizacji o tym, jak pobierać opłaty od swoich klientów. Masowi wystawcy faktur czy ubezpieczyciele wydają się naturalnie dopasowani do takiej transformacji i nawet jeśli nie obejmie ona z różnych względów wszystkich usług, to długofalowo może stanowić realny wyróżnik oferty na rynku – mówi Krystian Wesołowski, Head of Sales, Blue Media.

Rozwój płatności cyklicznych w Polsce

Badania wskazują, że Polacy chcą korzystać z płatności cyklicznych. Tylko 44 proc. deklaruje, że nie korzysta z żadnej usługi subskrypcyjnej. To spadek o blisko 20 punktów procentowych na przestrzeni zaledwie trzech lat – wynika z ubiegłorocznego badania Blue Media “Finanse w czasie pandemii”.

– Płatności powtarzalne BLIK mogą już niedługo zrewolucjonizować rynek subskrypcji oraz przekonać nowych klientów do korzystania z tego typu usług. Do tej pory barierą była często obawa przed podawaniem wrażliwych danych płatniczych lub zdefiniowaniem zlecenia stałego, które wielu ludziom kojarzyło się z brakiem kontroli nad wydatkami i brakiem elastyczności – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności, który jest operatorem BLIKA.

– Możliwość zarządzania płatnościami cyklicznymi BLIK poprzez aplikację bankowości mobilnej zupełnie niweluje te obawy. Nie tylko umożliwia zatrzymanie cyklu płatności w dowolnym momencie, ale także – poprzez powiadomienia aplikacji pozwala na bieżąco śledzić kto i jaką kwotę pobiera z konta – dodaje.