Dzięki ograniczeniu wymaganych od klienta informacji i zastosowaniu narzędzi analitycznych, proces wnioskowania o pożyczkę w Inbanku ma być szybki, a sprzedawca od razu otrzymuje wstępną decyzję. Proces weryfikacji klienta odbywa się online, a zawarcie umowy potwierdza on kodem SMS – czytamy w komunikacie.

Współpraca Comfino i Inbanku

Płatności Comfino są dostępne w ponad 3 tys. internetowych i stacjonarnych sklepów oraz punktów usługowych z ponad 20 różnych branż, w tym takich, które dotychczas rzadko lub wręcz wcale nie oferowały podobnych rozwiązań. Mowa tu choćby o placówkach medycznych (np. Medicover Stomatologia, Kliniki.pl), branży jubilerskiej (Briju, zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online), funeralnej (Grupa Klepsydra) czy motoryzacyjnej (Yanosik). Grupa Comperia.pl na początku tego roku podpisała też umowę z Grupą OLX gwarantującą jej wyłączność w dostarczaniu finansowania dla klientów OTOMOTO.

„W ten sposób, bez konieczności indywidualnych negocjacji z bankami czy fintechami i czasochłonnych integracji, sprzedawcy mogą udostępnić swoim klientom zarówno płatności odroczone, jak również produkty ratalne oraz płatności BLIK” – czytamy w komunikacie prasowym.

Parę miesięcy temu na Fintek.pl mogliście przeczytać, że dwa polskie fintechy – Comperia.pl oraz PragmaGO – rozpoczęły współpracę, w efekcie której firmy będą mogły dokonywać zakupów z odroczoną płatnością w standardzie znanym z rozwiązań konsumenckich. Przedsiębiorca wybiera okres, na jaki chce odroczyć spłatę (do 60 dni) lub liczbę rat (maksymalnie 12), podaje dane firmy, a następnie podpisuje umowę przy pomocy SMS-a i potwierdza numer firmowego rachunku bankowego.