Commerzbank w coraz większym stopniu wykorzystuje technologię chmury obliczeniowej, aby szybciej wprowadzać na rynek nowe produkty i ulepszać doświadczenia klientów, a także poprawiać wydajność swoich systemów i obniżać koszty operacyjne. Celem jest przyspieszenie transformacji cyfrowej – do 2024 roku bank chce uruchamiać 85% zdecentralizowanych aplikacji w chmurze – czytamy w komunikacie.

Google Cloud rozszerza współpracę z Comerzbankiem

Google Cloud dostarcza Commerzbankowi technologie chmurowe i wiedzę ekspercką od 2017 roku. Dzięki tej nowej, rozszerzonej umowie Google będzie oferować bankowi szerszy zestaw usług na platformie. Zespoły informatyczne Commerzbanku będą mogły  stosować podejście ciągłej integracji i ciągłego dostarczania (CI/CD), co umożliwi bardziej płynne wprowadzanie aktualizacji kodu. Oznacza to, że budowanie i utrzymywanie aplikacji będzie szybsze i łatwiejsze, a użytkownicy końcowi będą mieć zapewniony dostęp do najnowocześniejszych aplikacji finansowych.

Klienci Commerzbanku korzystają już z pierwszej aplikacji stworzonej na Google Cloud Platform – „Digitale Kontoanalyse” , która umożliwia:

  • cyfrową analizę konta, pozwalającą na współpracę między bankiem a klientem w szybszym rozpatrywaniu wniosków kredytowych;
  • tworzenie dokładnych bilansów przychodów i wydatków dla każdego konta klienta;
  • lepsze monitorowanie historycznych danych finansowych, dzięki czemu klienci mogą optymalizować swoje wydatki i analizować zachowania finansowe w dłuższym okresie.