Placówki bez gotówki Credit Agricole testował od czerwca zeszłego roku w czterech miastach: Warszawie, Łodzi, Bielsku-Białej i Gliwicach. W nowym modelu nie ma stanowisk obsługi kasowej, a doradcy nie przyjmują, ani nie wypłacają gotówki. Placówki są natomiast wyposażone w bankomaty i wpłatomaty, w których klienci mogą wykonywać proste transakcje samodzielnie. Dzięki temu doradcy bankowi mają więcej czasu na rozmowę i dokładne badanie potrzeb klientów, albo na załatwianie bardziej skomplikowanych spraw. Mają też czas na wyjaśnianie klientom, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi bankowości elektronicznej i mobilnej.

Pomoc dla klientów mniej ufającym cyfryzacji

– Rozwój sieci placówek cashless, to nasza odpowiedź na zmiany w sposobie korzystania z finansów przez klientów banków. Coraz więcej osób aktywnie korzysta z bezgotówkowych form płatności, a proste operacje bankowe wykonuje samodzielnie: czy to we wpłatomatach, czy w urządzeniach mobilnych. Chcemy więc zaoferować wartość, jakiej nie da się przenieść do Internetu, czyli rozmowę twarzą w twarz z doświadczonym doradcą, który potrafi rozpoznać potrzeby klienta i znaleźć dla niego najlepsze rozwiązania – wyjaśnia Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor zarządzający w obszarze channel excellence and omnichannel orchestration.

Kanały zdalne cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów banków. Z danych branżowego portalu PR News wynika, że na koniec 2020 roku z bankowości elektronicznej aktywnie korzystało 19,6 mln klientów.

Nowy wystrój placówek i udogodnienia dla niesłyszących klientów

Wiele osób boi się wykonywać operacje w bankowości internetowej lub mobilnej, z obawy przed popełnieniem błędu, albo z powodu braku zaufania do bezpieczeństwa takich operacji. Dlatego, w nowych, bezgotówkowych oddziałach Credit Agricole, doradcy wyjaśnią krok po kroku, jak wykonywać poszczególne operacje.

Wszystkie placówki bezgotówkowe aranżowane są według nowego wystroju, opracowanego na podstawie opinii klientów i pracowników. Kluczowym elementem wystroju są kanapy przy stanowiskach obsługi. Są też zamykane, szklane boksy do dłuższych rozmów i poczekalnia z siedziskami dla klientów. Wszystkie meble i elementy wykończenia wnętrza wykonane zostały z materiałów przyjaznych środowisku. Pasuje to do filozofii banku, angażującego się w ochronę środowiska – Credit Agricole jako pierwszy w Polsce bank wprowadził kartę płatniczą z ekotworzywa. 

We wszystkich placówkach Credit Agricole, a także w Contact Center banku, niesłyszący klienci mogą porozumiewać się z obsługą przy pomocy systemu zdalnego tłumaczenia języka migowego Migam. W 20 placówkach w największych miastach Polski zainstalowane zostały pętle indukcyjne, ułatwiające kontakt z doradcą osobom korzystającym z aparatów słuchowych.