Bank wyjaśnia, że wprowadzenie mobilnej autoryzacji wynika z dyrektywy PSD2 i dotyczy tak zwanego silnego uwierzytelniania klienta (ang. SCA). Taka zmiana ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów korzystających z bankowości internetowej.

Mobilna autoryzacja już dostępna w Credit Agricole

Z mobilnej autoryzacji mogą korzystać klienci indywidualni i firmowi. Wystarczy dostęp do obu serwisów: CA24 eBank i CA24 Mobile (z połączeniem z internetem lub bez) i włączona usługa. Podczas zatwierdzania operacji, np. przelewu w CA24 eBank klient loguje się do aplikacji CA24 Mobile, tam sprawdza dane i jeśli się zgadzają, zatwierdza operację. Może to zrobić także wtedy, jeśli urządzenie z aplikacją nie ma dostępu do internetu – wyjaśnia Credit Agricole.

Jeśli klient posiada połączenie z Internetem na urządzeniu mobilnym, to podczas zatwierdzania operacji w CA24 eBank dostanie wiadomość push z aplikacji mobilnej. Po sprawdzeniu danych należy zatwierdzić transakcję wpisując PIN. Z kolei w przypadku autoryzacji offline konieczne będzie między innymi zeskanowanie kodu QR wygenerowanego w serwisie internetowym.

Kilka tygodni wcześniej Credit Agricole informował o wdrożeniu botów do obsługi klientów. Automatyczny doradca o imieniu Asia jest dostępny dla klientów przez całą dobę na stronie www banku, w zakładce Kontakt, a także na stronie logowania do e-banku.