W tym roku Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek wypada w ostatnim dniu roboczym listopada – to w wielu firmach dzień wypłaty. Niewykluczone zatem, że może dojść do przeciążenia systemów.

Średnia dostępność dla bankowości elektronicznej w czasie ubiegłorocznego Black Friday wynosiła 98,5% – tak wynika z badania Monit24.pl. W przypadku Blue Media dostępność jest na poziomie 99,965%.

Bankowość elektroniczna nieczynna 10 godzin w miesiącu

– Na tle sektora finansowego taka dostępność jest wyjątkowo dobrym wynikiem. Według naszych analiz w listopadzie 2018 średnia dostępność dla kilkunastu systemów bankowości elektronicznej w Polsce wyniosła 98,530%, co oznaczało średni przestój każdego z systemu bankowości przez ponad 10 godzin w całym miesiącu – komentuje Tomasz Kuźniar, założyciel i Prezes Monit24.pl Sp. z o.o.

Nawet kilka miesięcy przed startem przedświątecznego sezonu zakupowego, sklepy internetowe przygotowują się do wzmożonego ruchu i większej liczby zamówień. Niesie to za sobą szereg wyzwań. W e-biznesie musi nienagannie grać kilka elementów. Dostępność serwisu i systemu płatności – która na co dzień wydaje się oczywista – w okresie wzmożonego ruchu potrafi boleśnie zweryfikować plany sprzedażowe. To dlatego coraz więcej sprzedawców decyduje się na przeprowadzanie okresowych stress-testów swoich systemów, w tym weryfikację czy systemy płatności online działają poprawnie przez 24h/dobę.