25 kwietnia 2019, 09:00:Kongres Profesjonalistów Public Relations - Bristol Tradition & Luxury Hotel, Mikołaja Kopernika 12, 35-069 Rzeszów

Czy warto brać udział w Programach Akceleracyjnych?

W ostatnich latach pojawia się coraz więcej atrakcyjnych okazji dla osób planujących stworzenie własnej firmy. Na początku wystarczy tylko dobra idea, a elementy takie jak brak profesjonalnej wiedzy, czy też problem ze środkami na biznes, nie mają już tak wielkiego wpływu na losy startupów jak kiedyś…

Dla młodych przedsiębiorców świetnym wyjściem w takiej sytuacji jest udział w programach akceleracyjnych, gdzie oferowane jest szerokie wsparcie zarówno w zakresie doradztwa eksperckiego w budowaniu modeli biznesowych, kwestii prawno-księgowych, marketingu, budowania marki osobistej jak i pozyskiwania środków na dalszy rozwój. Program Przedsiębiorcze Mazowsze swoim zakresem obejmuje nawet 1000 mieszkańców województwa mazowieckiego.

Przedsiębiorcy podczas takich programów mają także dogodną okazję do transferu wiedzy pomiędzy sobą resztą uczestników. Z pewnością dużą wartością dodaną jest możliwość rozbudowania sieci kontaktów, które są niezwykle istotne na początku swojej biznesowej drogi.

Jednym z przykładów Programów Akceleracyjnych na rynku było „Przedsiębiorcze Mazowsze” – akcelerator Fundacji Polska Przedsiębiorcza, który swój finisz miał w marcu b.r. FinTechowy startup SCFO Supply Chain Finance Optimization to jeden z finalistów Programu, wyłoniony spośród 159 zgłoszeń z całego województwa mazowieckiego.

Czy zatem warto brać udział w programach akceleracyjnych?

Jest to przede wszystkim doskonała okazja, nie tylko do zdobycia odrobiny kapitału na dalszy rozwój, ale przede wszystkim przestrzeń do networkingu, zdobycia doświadczenia i wiedzy, która umożliwia poprawę działania produktu lub usługi opracowywanej przez startup.

Naturalnie, większość młodych firm ma nikłe szanse na sukces. Główne powody to nie tylko brak kapitału, ale przede wszystkim niedopracowany produkt, błędy w zarządzaniu, skupianie się na PR, a nie na rozwoju biznesu, uplasowanie produktu dla niewłaściwego odbiorcy, itp. Tego wszystkiego można się nauczyć poprzez własne doświadczenie lub skorzystać z pomocy profesjonalistów w ramach właśnie programów akceleracyjnych.

Foto: Przedsiębiorcze Mazowsze

/materiał zewnętrzny