Departament Innowacji Finansowych FinTech to jednostka w strukturze Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Powstała w 2019 roku wraz z przyjęciem nowego statusu instytucji. Do zadań departamentu należy podejmowanie działań wspierających rozwój innowacyjności rynku finansowego.

Departament FinTech w UKNF stawia na nowe kanały komunikacji

Do komunikacji z sektorem FinTech Urząd wykorzystuje m.in. stronę fintech.gov.pl, która została uruchomiona w ubiegłym roku. W serwisie publikowane są wpisy poświęcone m.in. aktualnościom i trendom w rozwoju branży oraz aktywności KNF. Jedna z ostatnich publikacji dotyczy wystąpieniu dyrektora departamentu ds. fintech podczas Singapore Fintech Festival.

Dotąd w social mediach informacje na temat działalności departamentu można było znaleźć na oficjalnych profilach KNF. Teraz jednostka zamierza komunikować się poprzez swoje konta na LinkedInie i Twitterze. Na jakie zasięgi może liczyć? Sam profil Komisji Nadzoru Finansowego ma ponad 13 tys. obserwujących na LinkedInie. Z kolei na Twitterze wpisy polskiego regulatora obserwuje przeszło 19 tys. osób.

Obecność na portalu LinkedIn firmy i organizacje wykorzystują nie tylko do poszukiwania pracowników. Podobną ścieżką zamierza podążać Departament Innowacji Finansowych FinTech w UKNF. Na oficjalnym profilu planuje zamieszczać np. informacje o organizowanych wydarzeniach.

Warto przypomnieć, że niedawno departament zadebiutował w roli współorganizatora maratonu programowania #Supervision_Hack. Na uczestników hackathonu czekały wyzwania, które dotyczyły cyberbezpieczeństwa oraz rozwoju innowacji technologicznych w procesach nadzorczych. Pula nagród dla najlepszych zespołów wyniosła łącznie 120 tys. złotych.

Do obserwowania nowych kont namawia Zbigniew Wiliński, dyrektor Departamentu Innowacji Finansowych Fintech w UKNF. Przy okazji rozmowy z Izabelą Kozakiewicz na temat wspomnianego #Supervision_Hack, Zbigniew Wiliński wspominał, że Urząd chce wyjść do osób młodych, co ma wesprzeć rekrutację nowych talentów. Profile w mediach społecznościowych mogą okazać się pomocne w dotarciu do tej grupy.