Digitalizacja to podstawa. Die or be digital

    Arkadiusz Cempura
    Arkadiusz Cempura
    Opublikowano: 23 kwietnia 2019 Aktualizacja: 14 maja 2019

    Nie ma chyba dzisiaj firmy z szeroko pojętego sektora finansowego (zresztą nie tylko z tego), która w strategii nie ma wpisane „digitalizacja”. Zarządy wiedzą, że tak trzeba. A akcjonariusze oczekują “bycia zdgitializowanym”

    Ale … tzw. digitalizacja to bardzo trudne zadanie. To jest proces wielowątkowy. I trzeba dobrze rozumieć co, dlaczego, jak i po co należy zrobić. Aby nie stracić przychodów, a przede wszystkim klientów.

    To moja wizja jak można odczytać “DIGITAL” i co może to znaczyć dla Twojej firmy.

    Disruption

    Musisz zmienić sposób myślenia o swojej firmie. Wyjść „z pudełka” swoich przyzwyczajeń i spojrzeć na firmę z perspektywy klienta. Tego klienta, który się w czasach „digital” wychowuje, ale też i tego, który w nich dzisiaj żyje i może czasami, go przerażają. I wyobrazić sobie, co skłoni Ciebie, gdy będziesz klientem, do rozpoczęcia korzystania z usługi / produktu Twojej firmy.

    Idea, innovations

    Musisz szukać nowych pomysłów dla swojej firmy wśród swoich pracowników i klientów. A także konkurentów. I to niekoniecznie tylko tych bezpośrednich. Sam przecież widzisz, jak np. Uber zmienił rynek usług transportowych. Musisz zadać sobie pytanie „Co mogę zrobić lepiej?” aby zwiększyć zadowolenie klientów, ulepszyć swój biznes, utrzymać klientów.

    I nie tylko myśleć i mówić o AI, RPA, paperless, ale także to tym, że może warto pewne produkty zrobić na nowo. Albo niektóre „zabić”.

    Goals

    Musisz być pewien, dlaczego robisz „cyfrowy”. Jaki są twoje „cele”, co chciałbyś osiągnąć w ciągu 1-2 lat dzięki właśnie cyfryzacji.

    Investment

    Musisz być gotowy na inwestycje, a nie tylko na mówienie o nich. Ale nie tylko wydawać pieniądze (i czas) na nowe rozwiązania sprzętowe/ programowe/ chmury/ AI, ale także na korzyści dla klienta i pracowników.

    Team

    Jeśli uważasz, że jeden osoba lub zespół o nazwie „cyfrowy” to dobry pomysł – mylisz się.

    Twoi menedżerowie na poziomie C powinni być przynajmniej „zorientowani cyfrowo” lub „cyfrowo gotowi”.

    Twoi pracownicy powinni być świadomi, że każdy jest częścią cyfrowej transformacji.

    Powinieneś ogłosić: „Nie mamy szefa „od digitala” – ponieważ rozumiemy, że cyfrowa transformacja to sposób myślenia, sposób zmiany, sposób działania. Wszyscy jesteśmy „digital””.

    Attitude

    Zgodnie z definicją tego słowa jest to „ustalony sposób myślenia lub odczuwania o kimś lub czymś, zazwyczaj taki, który odzwierciedla się w zachowaniu danej osoby”. Musisz ciężko pracować, aby zmienić sposób myślenia swoich pracowników i klientów. To może nie wydarzyć się od razu. To może przyjść z czasem.

    Musisz przyzwyczaić swoich klientów do usługi lub być gotowi na szybkie zmiany, ponieważ klienci mogą nie być jeszcze gotowi na „nowe i lepsze”. I na przykład będą na początku narzekać na bota, którego wdrożyłeś, albo nowe funkcjonalności bankowości elektronicznej.

    To także wyzwania dla „zawsze tak robiliśmy”. Taki Kodak też zawsze robił aparaty fotograficzne i … Nie bądź więźniem swoich własnych przyzwyczajnie.

    Jeżeli krępują Cię procedury, to … je zmień. Nie bądź ich niewolnikiem.

    Leaders

    Jak tylko odniesiesz sukces to nie powinieneś siedzieć i odpoczywać zbyt długo, ale powinieneś szukać nowych pomysłów, aby być na szczycie. I zadaj sobie pytanie „Co możemy zrobić lepiej?”. Patrzeć co liderzy digitializacji robią dobrze. I pamiętać, że Twoja konkurencja może nie śpi.

    I sam bądź liderem zmian. Po prostu DoD – Die or be Digital 🙂


    Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

    Pokaż komentarze (0)

    digitalizacja-to-podstawa