Duński Urząd Nadzoru Finansowego uruchomił specjalną linię telefoniczną dla zapytań dotyczących upadłości Gefion – infolinia będzie czynna od 10:00 do 14:00 czasu środkowoeuropejskiego (+45) 41 93 35 00.

Polski nadzór pozostaje w stałym kontakcie z Europejskim Nadzorem Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) oraz Duńskim Urzędem Nadzoru Finansowego (Finanstilsynet).

Kto cenami wojuje… ten czasem przegrywa

Przypomnijmy, że Gefion był duńskim towarzystwem ubezpieczeniowym, które działało w Danii, ale było także upoważnione do prowadzenia działalności na terenie całej UE za pośrednictwem agentów i brokerów. W Polsce Gefion zyskał na popularności za sprawą atrakcyjnych cenowo polis OC – na tyle atrakcyjnych, że ubezpieczyciel szybko zbudował znaczne portfolio kilkudziesięciu tysięcy klientów.

Ubezpieczyciel „wywołał wojnę cenową”, którą najwyraźniej przegrał z kretesem i niestety za sprawą tejże historii potwierdziła się teza, że tanie ubezpieczenie nie oznacza dobrego, a może nawet być początkiem kłopotów. 

24 czerwca 2020 Duński Urząd Nadzoru Finansowego cofnął spółce licencję jako towarzystwu ubezpieczeniowemu, a 13 lipca 2020 roku został postawiony w stan likwidacji. Ale już od marca 2020 roku Gefion miał zakaz sprzedaży nowych ubezpieczeń. Decyzja wynikała z braku pokrycia kapitałowego wymogu wypłacalności przez Gefion Insurance A/S oraz niezatwiedzenia planu przywrócenia prawidłowych stosunków finansowych – pisano w komunikacie z marca 2020 roku.

Na stronie KNF znajdziemy, krótki FAQ (pytania i odpowiedzi) dotyczące upadłości Gefion Finans A/S. To krótki poradnik, z którym powinny zapoznać się np. osoby wciąż ubezpieczone w Gefion lub osoby, które mają wobec spółki roszczenie.

/LP