Około godziny 13.00 resort poinformował, że funkcjonalność SRP, CEPIK i ePUAP zostało przywrócone.

– Informujemy, że działanie Systemu Rejestrów Państwowych, CEPiK oraz ePUAP zostało przywrócone. Oznacza to, że obsługa obywateli w urzędach może być prowadzona normalnie. Trwają prace nad przywróceniem działania e-usług oraz stron internetowych – podało Ministerstwo Cyfryzacji.

CEPIK, ePUAP i SRP – paraliż polskiej e-administracji

Awaria serwisów administracji państwowej

Od rana MinCyf prowadzi aktywne prace w celu usunięcia awarii. Polskie Radio informowało, że w tym celu powołano specjalny sztab antykryzysowy. Na razie udało się rozwiązać jedynie część problemów. Centralny Ośrodek Informatyki informuje, że trwają intensywne prace na przywróceniem serwisu Obywatel.gov.pl oraz e-usług dla obywateli.

Problemy mogły się pojawić podczas takich czynności jak wyrobienie dowodu osobistego, uzyskanie odpisu aktu urodzenia, rejestracja pojazdu, czy rejestracja narodzin dziecka. Mówiąc w skrócie – niedostępne były niemal wszystkie usługi e-administracji. Na razie udało się przywrócić jedynie obsługę klientów w fizycznych urzędach. Podczas korzystania ze stron internetowych wciąż mogą pojawić się problemy.

Na razie nie wiadomo jakie są powody awarii. Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że kłopoty nie mają związku z przeprowadzanymi niedawno pracami w systemie CEPIK.

Aktualizacja

Parę minut po godzinie 14 Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o całkowitym usunięciu awarii. Wszystkie serwisy i strony www mają działać prawidłowo. Przywrócone zostało działanie serwisu obywatel.gov.pl i e-usług dla obywateli.