Emploboty ruszają z rekrutacją w mBanku

Nowości w ofercie mBanku. Zmiany w rachunkach i opaska płatnicza

Kolejną instytucją finansową po Avivie i Grupie Santander, która wdrożyła emploboty jest mBank. Emplobot to algorytm, który za pośrednictwem Messengera rozmawia z osobami, które szukają pracy i przeprowadza wstępną rekrutacje.

Wirtualni asystenci to nowoczesna technologia stworzona na bazie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Największymi atutami tego rozwiązania jest efektywność, brak zmęczenia oraz działanie 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

Twórcą chatbota przeprowadzającego pierwszy etap rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnymi pracownikami jest firma Emplocity. Pilotażowy program w mBanku właśnie ruszył, natomiast w towarzystwie ubezpieczeniowym działa od września br.

Więcej dowiesz się tutaj. Na skorzystanie z emplobotów oprócz Avivy, Grupa Santander zdecydował się już Budimex.

Pomocnik „Łowcy Głów”

Wirtualni asystenci przeprowadzają już rozmowy z klientami w Call Center. Teraz do tego grona dołączy branża Head Hunterów. Bez obaw na razie Emploboty nie pozbawią ludzi pracy, w tym wypadku pomogą natomiast, przyspieszyć proces wyboru odpowiedniego kandydata na dane stanowisko.

Emplobot zbiera od potencjalnego pracownika jego dane osobowe oraz CV. Na tej podstawie dokonuje pierwszej selekcji kandydatów. Następnie poszukiwacz talentów za pomocą Emplobota kontaktuje się z wybranymi zainteresowanymi.  Pozostałe etapy rekrutacji odbywają się w tradycyjny sposób.

– Chcieliśmy udostępnić osobom zainteresowanym pracą w naszym banku, prostą i szybką drogę aplikowania, w formule „mobile only”. Wszystko bez konieczności tworzenia i wysyłania CV. Drugim powodem wykorzystania chatbota, jest to, że ciągle polepszamy nasze procesy – podkreślił Mirosław Antonowicz,Wicedyrektor ds. partnerstwa biznesowego, Departamentu Rozwoju Pracowników i Kultury Organizacji w mBanku.

Rozwój podstawą sukcesu

Oceny sprawności, przydatności i skuteczności narzędzia oceniają zawodowi rekruterzy.  W mBanku na razie, w ten sposób dokonuje się wyboru pracowników na mlinię, czyli po prostu infolinię. W późniejszym etapie bank planuje rozszerzyć pierwszy etap rekrutacji w ten sposób o inne działy instytucji finansowej.

Warto podkreślić, że Emplobot nie bierze urlopów i do tego rozmawia z kandydatami, w tym samym czasie zwiększając szanse znalezienia idealnego pracownika, w krótszym czasie. System przestrzega przepisów ustawy o RODO.

Firma ma w planach prace nad autonomiczną wersją chatbota, opierającą się na bardziej zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji. Całkowity koszt nowego projektu wynosi 5, 2 mln złotych. Firma na razie pozyskała dofinansowanie w kwocie 4 mln złotych.