European Association of Payment Service Providers For Merchants (EPSM), która zrzesza instytucje płatnicze w Unii Europejskiej apeluje o wydłużenie terminu na wdrożenie zasad silnej weryfikacji klienta (SCA) do 18 miesięcy.

Dłuższe „vacatio legis” miałoby uchronić rynek e-commerce przed negatywnymi konsekwencjami nagłej zmiany w zakresie świadczenia usług płatniczych. Zdaniem EPSM wciąż znaczna część merchantów nie jest przygotowana na zmiany, które mają nastąpić już 14 września 2019 roku.

O wniosku EPSM napisał serwis Finextra. Zdaniem EPSM, która zrzesza 60 firm z 16 krajów UE, nowe zasady wynikające z wdrożenia PSD2, czyli wprowadzenie dwustopniowej weryfikacji płatności dla transakcji powyżej 30 EUR, mogą doprowadzić do sporego zamieszania.

Klienci porzucą koszyki, biznes online czeka zamieszanie

Merchanci obawiają się, że konsumenci mogą negatywnie zareagować na bardziej skomplikowany proces płatniczy. Obawy te po części są uzasadnione, gdyż większość konsumentów nie ma zielonego pojęcia o tym, że w związku z wprowadzeniem PSD dojdzie do zmian. A to w konsekwencji może przyczynić się do porzucania zakupów na etapie domykania transakcji.

W związku z tym EPSM apeluje o wydłużenie terminu do 18 miesięcy dla standardowych aplikacji, a dla tych z sektora turystycznego i branży hotelarskiej – do 36 miesięcy.

Przypomnijmy, że niedawno EBA (Eurpean Banking Authority) otworzył furtkę do wydłużenia terminu wdrożenia zasad silnego uwierzytelniania. Z opcji tej skorzystał już brytyjski nadzór.